جمعه: 1403/01/10

نتیجه

ما از هر نظر که ملاحظه کنیم حتّی تواریخ عهد باستان را هم اگر جلو بیاوریم یا علم قدیم و فلسفه یونان را مستند قرار دهیم و یا آنکه به علوم جدید اعتماد نماییم و یا به اخبار انبیا و پیامبران اتّکا و استناد نماییم، همه امکان طول عمر و وقوع آن را تصدیق و اثبات می‌نمایند و آن را خارق عادت و اعجاز یعنی بیرون از قوانین و نوامیس طبیعی عالم نمی‌شمارند.

 

فارسی
شنبه / 23 خرداد / 1394

نتیجه:

آنچه تا اینجا بیان شد، شمّه‌اى‌ از شئون و مقامات حجّت‌هاى الهى؛ یعنى ائمه معصومین(علیهم السلام) به‌طور فشرده و اشاره مى‌باشد.

فارسی
دوشنبه / 6 بهمن / 1393

نتیجه:

از آنچه گفته شد، این نتیجه به دست مى‌آید كه درخواست و مسئلت معرفت از خدا در این دعاى شریف یا طلب ثبات و استقامت و بقاى معرفت و عدم زیغ و انحراف از حقّ است كه:

(رَبَّنا لا تُزِغْ قُلُوبَنا بَعْدَ إِذْ هَدَیْتَنا)؛[1]

«پروردگارا بعد از آنكه ما را هدایت كردى، قلوب ما را به باطل منحرف نكن».

فارسی
دوشنبه / 6 بهمن / 1393

نتیجه

اگرچه سخن طولانى شد، به‌هر‌حال از مجموع مطالب گذشته و سخنان علما و لغت‌شناسان و تحقیقاتى كه در معناى عدل و قسط و ابعاد متعدد آن شد، چنین نتیجه گرفته می‌شود:

اوّلا: برحسب لغت، اگرچه عدل و قسط مترادف نیستند، هركجا یكى از این دو واژه به‌تنهایى در گفتارى باشد، به مطلق عدل و عدل مطلق و ابعاد متعدد آن دلالت دارد.

 

فارسی
يكشنبه / 5 بهمن / 1393
اشتراک در RSS - نتیجه