چهارشنبه: 1403/02/5

نیروهای مسلح

 

فارسی
چهارشنبه / 11 اسفند / 1395

خود را کم حساب نکنید

امیدوارم این عزیزان از فرصتی که دارند حداکثر استفاده را بکنند تا از هر کدام برای اسلام خدمات بزرگی صادر شود و مورد توجه آقا امام زمان# قرار گیرد و این را بدانید که همۀ شما می‌توانید شخص بسیار بزرگی بشوید که وجودتان برای اسلام مفید باشد.

فارسی

53
اهمیت تعلیم و تربیت
و لزوم استفاده از فرصت‌ها[1]

بسم الله الرحمن الرحیم

از اولیای محترمی ‌که امر تعلیم و تربیت این عزیزان را به عهده گرفته‌اند تقدیر و تشکر می‌کنم، و امیدوارم موفق شوند. این عزیزان را به مقامات بلند علم و عمل و تقوا برسانند.

فارسی

یا لیتنی کنت معکم

معلّم وقتی متدیّن باشد وضع اخلاقی، دینی و تعهدات مذهبی او در روحیه

 

دانش‌آموز اثر می‌گذارد خصوصاً که اینها ذهن پاک و ساده دارند و زود هدایت می‌شوند لذا شما با سیره و اخلاق خود و تعلیم و تربیت به جامعۀ اسلامی ‌خدمت می‌کنید. من به شما تبریک عرض می‌کنم، به شما التماس دعا دارم و باید بگویم: یَا لَیْتَنِی کُنْتُ مَعَکُمْ.

امیدوارم خداوند امثال شما را زیاد کند.

فارسی

نامۀ یک دبیر به آیت‌الله بروجردی(رحمه الله)

روزی در خدمت آیت‌الله بروجردی(رحمه الله) بودیم، نامه‌ای از یک دبیر از اراک برای ایشان آمده بود، ایشان خیلی خوشحال و خرسند بودند که ما چنین معلّم‌های متدیّن و متعهدی داریم. در آن نامه نوشته بود:

در کتاب درسی تاریخ، مسألۀ فتنۀ میرزا علی‌محمد باب را به این تعبیر نوشته‌اند:

فارسی

معلّمان سدّی در برابر رضاخان و محمدرضا

یکی از علل اینکه رضاخان نتوانست آن‌طور که می‌خواست اوضاع را عوض کند همین بود که در مدارس و آموزشگاه‌های ما معلّمین متدیّن زیاد بودند و تحت تأثیر

 

واقع نمی‌شدند، در زمان محمدرضا هم اینها خیلی ایستادگی و مقاومت کردند چه خانم‌های معلّمه و چه آقایان معلّم.

فارسی

52
نقش معلّمان متدیّن و وظیفه‌شناس
در تعلیم و تربیت[1]

بسم الله الرحمن الرحیم

مسألۀ تعلیم و تربیت و محیط مدرسه بسیار اهمیت دارد و شما معلّمین می‌توانید در این جهت اسباب رضایت خاطر امام زمان(عج) را فراهم کنید، هر روز که در آنجا خدمت می‌کنید، هر درسی که می‌دهید، هر راهنمایی که می‌کنید، چه نسبت به دخترها و یا پسرهای دانش‌آموز، همۀ اینها اسباب خوشحالی آن حضرت است.

فارسی

حفظ هویت اسلامی

هرکسی در هرجا که می‌تواند باید حدود اسلامی‌ و هویت اسلامی‌ جامعه را نگه دارد، نگذارد این هویت عوض شود، هر‌کس می‌تواند باید این نگرانی و غصه را از روی قلب مبارک آقا بردارد.

در جامعۀ ما، همه، اسلام و ایمان و امام زمان(عج) را می‌خواهند و اگر هم یک مطلبی باشد، یک جوانی حرفی بزند، تحت تأثیر مطلبی است که خیلی زودگذر است و فوراً عوض می‌شود و در روحیه جوان‌های ما اثری نخواهد داشت.

فارسی

صفحه‌ها

اشتراک در RSS - تعلیم و تربیت