جمعه: 1403/01/10
Printer-friendly versionSend by email
آیت الله العظمی صافی گلپایگانی: بايد پيام صلح و دوستي قرآن را به مردم دنيا رساند./اسلام اهل بيت عليهم السلام، اسلام عاري از خشونت و ظلم و بيدادگري است.

امروز یك شنبه 17/12/93 حجج اسلام آقایان رمضانی و خادمی امامان جماعت مركز اسلامی هامبورگ و مركز اسلامی دانمارك با حضور در بیت مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله العالی با ایشان دیدار كردند.

در ابتدای این دیدار، گزارشی از وضعیت مسلمانان  و فعالیت های مراكز اسلامی ارائه شد.

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله با تشكر از خدمات و زحمات آقایان فرمودند: با توجه به شرایط حساسی كه امروز در دنیا بخصوص جهان اسلام وجود دارد لازم است آقایان مبلغین احساس وظیفه بیشتری نمایند و پیام قرآن و اسلام را به دنیا برسانند.

پیام قرآن، پیام صلح و دوستی و رحمت می باشد. مردم دنیا باید بدانند اسلام واقعی كه عاری از خشونت و ظلم و بیدادگری است، همان اسلام ناب و اسلام اهل بیت علیهم السلام و اسلام تشیع است.

اگر امروز دشمنان با اسلام دشمنی می كنند، به خاطر این است كه دین مقدّس اسلام با افكار و رفتار ضد انسانی و استعماری آنها مخالف است و می خواهد مسلمانان، آزاد و مستقل باشند.

ایشان در قسمت دیگری از بیانات خود با اشاره به تأسیس مركز اسلامی هامبورگ به امر حضرت آیت الله العظمی بروجردی رضوان الله تعالی علیه افزودند: استاد بزرگ ما می فرمودند ما وظیفه داریم معارف نورانی و نجات بخش اسلام را به تمام دنیا برسانیم تا آنها با واقعیت اسلام آشنا شوند.

خوشبختانه امروز این مركز و سایر مراكز مذهبی در اروپا موجب شده است كه مردم به آنها اقبال داشته و با این مراكز همكاری نمایند.

معظم له در بخشی از سخنان خود بیان داشتند: اتحاد بین صفوف مسلمین، راه را برای اجرای نقشه های عوامل بیگانه می بندد و خصوصاً نباید بین خود شیعیان اختلافی وجود داشته باشد كه اختلاف، سبب تضعیف روحیه مردم با ایمان می گردد.

مرجع عالیقدر با اشاره به اینكه حوزه علمیه قم بحمدالله می تواند مبلغین آگاه و عالم را برای نشر معارف اسلام به دنیا اعزام نماید، فرمودند: در این راستا، وظیفه حوزه بسیار سنگین است و همه باید نسبت به تبلیغ دین مبین اسلام به هر وسیله ای كه می توانند اقدام نماید.

در پایان، آیت الله العظمی صافی گلپایگانی ضمن مسألت مزید توفیقات مبلغین و عزیزانی كه در مراكز فرهنگی انجام وظیفه می نمایند توصیه فرمودند:همیشه در نظر داشته باشید كه سرباز اسلام و سرباز امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف هستید و انشاء الله توجهات آن وجود مبارك شامل حال همه باشد.
 

Sunday / 8 March / 2015