جمعه: 1403/01/31
نسخه مناسب چاپSend by email
آيت الله العظمي صافي در ديدار رياست دانشگاه آزاد اسلامي:
دانشگاه آزاد اسلامی، باید از نظر علمي و اخلاقي الگو و نمونه برای دیگران باشد.

دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و معاونان ایشان، عصر امروز با مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله الوارف دیدار کرد.

در ابتدای این دیدار، دکتر میرزاده گزارشی از فعالیت ها و برنامه های دانشگاه ارائه نمود.

حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی نیز با تشکّر از ریاست دانشگاه و هیئت همراه فرمودند: فلسفه اصلی و اولی این دانشگاه این بود که از نظر علمی و اخلاقی نسبت به سایر دانشگاه ها سرآمد باشد و بتواند خلأ علمی و مذهبی که قبل از انقلاب در دانشگاه بود را پر کند.

معظم له با اشاره به هدف بزرگانی که این نیّت خیر را داشته اند فرمودند: کسانی که از اول این دانشگاه را تأسیس نمودند، مانند جناب آقای رفسنجانی، غرض اصلی ایشان این بود که از نظر علمی نسبت به دانشگاه های کشورهای دیگر نمونه باشیم و محتاج بیگانگان نشویم. اقتدار علمی و اخلاقی را همیشه منظور داشتند، مخصوصاً مطالب اخلاقی و مذهبی باید در این دانشگاه همیشه منظور مسئولان دانشگاه باشد و ما غیر از این انتظاری نداریم.

اگر کمبودهایی در این زمینه ها بوده با همّت شما و همکاران محترمتان برطرف شود و روز به روز به پیشرفت های بزرگ علمی و دینی نایل شوید.

ایشان در بخش دیگری از بیانات خود ضمن اشاره به اهمیت انتخاب اساتید در دانشگاه ها فرمودند: سعی کنید بهترین اساتید را انتخاب نمایید که هم از نظر علم و هم از نظر اخلاق نمونه و الگو باشند.

مرجع عالیقدر با توجّه به اینکه بیش از یک میلیون دانشجوی این دانشگاه هستند فرمودند: مطلب بسیار مهم است. تربیت علمی و اخلاقی اینها در دست شماست که باید خیلی نسبت به تربیت آنها مواظب و حسّاس باشید. اینها همه فرزندان امام زمان علیه السلام هستند. کاری کنید که قلب مقدّس آن حضرت از شما راضی باشد.

معظم له در پایان این دیدار با تشکر مجدد از حاضران در جلسه فرمودند: من برای شما و همکارانتان دعا می کنم که همیشه در انجام وظایف خود و مقاصد بالایی که دارید موفق باشید.

پنجشنبه / 6 آذر / 1393