جمعه: 1403/01/10
نسخه مناسب چاپSend by email
پاسخ نامه‌ي حضرت آيت الله العظمي صافي به ستاد اجراي قانون عفاف و حجاب

بسم الله الرحمن الرحیم

    ستاد مردمی اجرای قانون عفاف و حجاب
    علیكم السلام و رحمة اللّه

نامه آن ستاد محترم واصل گردید از احساسات مذهبی شما صمیمانه تقدیر و تشكر می‌شود. گاهی پیش خود می‌گویم در این‌باره چرا تمام مؤمنین به وظیفه مقدس امر به معروف و نهی از منكر عمل نمی‌كنند؛ ولی از طرف دیگر موجب خرسندی است كه افرادی متدیّن مانند شما به این فكر هستند كه احكام مقدّس اسلام كه تنها وسیله سعادت و خوشبختی مردم می‌باشد اجراء گردد. خداوند به شما اجر فراوان دهد.
اصل مسئله حجاب معلوم است، در درجه اول باید دولت و تمام ارگان‌های حكومتی به كارمندان زن ابلاغ نمایند كه وظیفه شرعی همه این است كه با حجاب كامل در محل كار خود حاضر شوند و اگر حجاب را رعایت نكنند، عذر آنها را بخواهند و سازمان صدا و سیما در این كار مهم بسیار مسئول است و اینجانب این سازمان را مقصّر می‌دانم و اشخاصی كه در این وظیفه بزرگ دینی كوتاهی دارند و یا به عمد ترویج گناه می‌كنند باید پیش خداوند متعال و صاحب شریعت پاسخگوی كارهای خلاف شرع خود باشند.

چرا بخاطر حفظ پست و مقام حاضر هستند این همه گناه را در جامعه اسلامی اشاعه دهند؟
البته لازم به ذكر است در این زمینه كارهای فرهنگی و مذهبی هم باید انجام گیرد و عمده بر عهده متولّیان فرهنگ كشور بخصوص وزارتخانه‌های ارشاد، آموزش عالی، آموزش و پرورش، سازمان‌های مذهبی، ائمه محترم جمعه، وعّاظ، نویسندگان و مطبوعات می‌باشد. همه باید اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی را حفظ نموده و در مقابل خون پاك شهیدان پاسخگو باشیم.

14/ذی الحجه/1431
لطف اللّه صافی

 

يكشنبه / 7 آذر / 1389