جمعه: 1403/01/31
نسخه مناسب چاپSend by email
تجليل حضرت آيت‌الله العظمي صافي از موضع صريح حجة‌الاسلام و المسلمين ري‌شهري در مسأله سازمان حج

حضرت آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی با فرستادن پیام تشكری خطاب به حجت‌الاسلام و المسلمین ری‌شهری، از موضع صریح وی در معضل پدید آمده برای سازمان حج و زیارت تقدیر كرده‌اند.

معظم له در این پیغام كه از طریق نمایندگان ایشان به سرپرست حجاج ایرانی تحویل شده است، از این‌كه حجت‌الاسلام و المسلمین ری‌شهری، آشكارا در برابر الحاق حج و زیارت به گردشگری موضعگیری كرده، از وی سپاسگزاری و تأكید كرده‌اند: قداست حج و زیارت فراتر از امر گردشگری است، همان گونه كه موقعیت حضرت‌عالی در مسأله حج و زیارت به عنوان سرپرست حجاج ایرانی بسیار بالاست.

حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی با تأكید بر این‌كه سازمان حج باید همیشه مستقل بماند، خطاب به ری‌شهری اظهار كرده‌ا‌ند كه غیر از این، از شما انتظار نمی‌رفت.

معظم له با اشاره به این‌كه حج و عتبات، برنامه‌ای معنوی و الهی است و هرگز نمی‌توان آن را با سیاحت و گردشگری برابر دانست، افزوده‌اند: آیا می‌توان گفت كسی كه در همه عمر، یك بار مستطیع شده و به خانه خداوند مشرف می‌شود، با كسی كه به دنبال سیاحت و گردشگری است و به این كشور و آن كشور سفر می‌كند، برابر است؟ كسانی كه به دنبال چنین كاری هستند، یا حج را نشناخته اند و یا مغرضانی هستند كه می خواهند مقام روحانی حج را پایین آورند.

ایشان در پایان، از همه كسانی كه تلاش می‌كنند تا در برابر این كار ناصواب ایستادگی كنند و همین طور شخص حجت‌الاسلام و المسلمین ری‌شهری، تشكر كرده‌اند.

 

پنجشنبه / 11 دى / 1348