سه شنبه: 1403/02/4
نسخه مناسب چاپSend by email
در پي فاجعه‌ي تروريستي كاظمين، آيت الله العظمي صافي طي پيام مهمي خواستار شدند:
سران ممالك اسلامي و عربي، علماي بزرگ اسلام و الازهر، سكوت منفي را بشكنند

بسم الله الرحمن الرحیم

 

و ما نقموا منهم الا ان یؤمنوا بالله العزیز الحمید

 

جنایات وحشت‌بار و كشتار مردم بی‌گناه و ترورهای پی در پی و ستم‌گری‌های بی‌سابقه‌ای كه بر شیعیان مظلوم عراق از آغاز اشغال و دور جدید استعمار در این كشور، همه روزه و متأسفانه به دست گروهی مسلمان نما، روی می‌دهد موجب شرمندگی هر مسلمان حقیقی و معتقد به مبانی مقدسه‌ی اسلام است. بی‌شك، واقعه‌ی دردناك 25 رجب در كاظمین و به شهادت رسیدن بیش از یك‌هزار نفر از زنان و مردان و كودكان، از وحشیانه‌ترین این جنایات است.

این گروه منحرف عقیدتی و خون آشام، جاهل‌ترین طوایفی هستند كه تا كنون در عالم اسلام با فتنه و فساد، تاریخ اسلام را مخدوش و چهره‌ی جهان‌آرای آن را تیره نموده‌اند و ضربه‌‌های سنگینی كه در این مدّت از سوی آنان به حیثیات اسلامی و شرف مسلمانان از شیعه و سنّی وارد شده كم نظیر است.

در این میان با دو سكوت شگفت انگیز و تاریخی روبروییم:

1. سكوت مثبت شیعیان در اجتناب از مقابله به مثل و ثبات آنان بر حفظ مصالح اسلامی، تحصیل استقلال عراق، زمینه‌سازی برای اخراج اشغالگران، پرهیز از خون ریزی و برادركُشی، خودداری بی‌قید و شرط از انتقام و تحذّر از شعله‌ور شدن آتش تمام عیار جنگ داخلی؛ در حفظ این موقف هر چه آن گروه تروریست بر شقاوت خود افزوده و می‌افزاید عملكرد شیعیان، دعوت به اخوّت و همكاری برای اعتلای اسلام بوده و می‌باشد.

2. سكوت منفی ـ كه مشوّق این كشتارهای وحشیانه است ـ سكوت سران ممالك اسلامی مخصوصا سران دولت‌های عَرَبی و علمای بزرگ و مراكز علمی و دانشگاهی آنان بویژه دانشگاه الازهر است كه با خیالی آسوده به تماشای این اوضاع شرر بار نشسته‌اند و به وظایف مهم اسلامی خود، عمل نمی‌كنند و حوادثی این چنین دردناك را كه بر اسلام و مسلمین، وارد می‌شود محكوم نمی‌نمایند و برائت اسلام و تعالیم عالیه‌اش را از این جنایات، اعلام نمی‌دارند.

برای محكوم كردن این شرارت‌ها و قساوت‌ها، كلمه و لفظی را نمی‌‌توان یافت تا عمق خسارت‌هایی كه به تاریخ اسلام از اعمال وقیحانه‌ی این فرقه‌ی جاهل، وارد می‌شود حكایت كند. اینجانب ضمن عرض تسلیت به پیشگاه مقدّس حضرت بقیت الله الاعظم امام عصر ارواحنا فداه، ملت مظلوم عراق، خانواده‌های جلیل القدر این حادثه‌ی جانگداز، و حوزه‌ی با عظمت نجف اشرف، از خداوند متعال برای اسلام و مسلمین، مزید عزت و عظمت و شوكت و اعلای كلمه‌ی اسلام و برای بازماندگان، صبر و اجر و برای شهدای عالیقدری كه به دست این گروه خارجی به شهادت رسیده‌اند علوّ درجات، مسئلت می‌نمایم. و سیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون

25 رجب المرجب 1426

لطف الله صافی

 

پنجشنبه / 11 دى / 1348