جمعه: 1403/01/10
نسخه مناسب چاپSend by email
در پي صدور فتواي انهدام عتبات عاليات توسط مفتيان تروريست‌پرور عربستاني، حضرت آيت الله العظمي صافي در بيانيه مهمي تاكيد كردند:
عربستان، مدرسه ترور و صادرات اسلام تروريستي است.

بسم الله الرحمن الرحیم

قال الله تعالی: قل هو القادر علی ان یبعث علیكم عذابا من فوقكم او من تحت ارجلكم او یلبسكم شیعا و یذیق بعضكم باس بعض صدق الله العلی العظیم(انعام/65)

قال رسول الله صلی الله علیه و آله: الدین النصیحه. فقالوا: یا رسول الله! لمن؟ قال: لله و لرسوله و للمؤمنین و لامراء المؤمنین.

مسلمانان بیدار جهان! علمای بزرگ اسلام! جوامع علمی و دانشگاهی! نخبگان! سران حكومت‌های كشورهای وطن بزرگ و عزیز اسلامی!

انی اشهد الله و اشهد ملائكته و رسله علی انی ما ارید بهذا الانذار الا الاصلاح و خیر الاسلام و النصیحة للمسلمین و اطفاء فتنه الكبیرة التی عمت فسادها و زال بها امن البلاد و تهدید كیاننا و عزنا الا و هو فتنه تهدیر دماء المسلمین صغارا و كبارا رجالا و نسائا فتنه جهلة الوهابیین فی اشرف الاماكن و اقدس البلاد الحرمین الشریفین الذین اغتصبوا مناصب الدینیه الفتوی و القضاء و الامر بالمعروف و النهی عن المنكر لا یرقبون فی مؤمن الّا و لا ذمة و لا یحترمون حرمات الله و لا یعظّمون شعائر الله و لا یرون لانسان مّا اذا كان لا یشاركهم فیما هم علیه من الجهالات و الضلالات ادنی ما للانسان بحكم الشرع و العدل من الحق فهم یقتلون فی كل یوم فی العراق و افغانستان و باكستان و الجزایر جماعات كثیره من المؤمنین الموحدین الذین یشهدون بشهادتین و یتهمون جمیع المسلمین بالشرك و الفكر و لا یعرفون لاحد ما لجمیع المسلمین من حرمة المال و العرض و الدم.

فرقه ضاله‌ی وهابیت بعد از اینكه می‌بیند پس از یك قرن فتنه‌گری روز به روز ضعیف‌تر و نزد مسلمانان، فضلا و روشنفكران بدنام می‌شوند عاجزانه دست به كشتار، قتل، تخریب و فساد زده‌اند.

امروز اعمال وحشیانه‌ی این فرقه‌ی تروریست به صورتی مسلمانان را در قلوب مردم جهان معرفی ‌كرده كه اسم اسلام و مسلمان برای دیگران وحشتناك و هراس‌انگیز شده است و اسلام كه دین سلم، صلح و خیر جامعه است به بدترین شكل به دنیا معرفی می‌شود.

این عده‌ی معدود كه متأسفانه بر حرمین شریفین و بر حكومت آن تسلط دارند، حرمین را مركز و مدرسه‌ی ترور سازی و صادرات تروریست كرده‌اند؛ تروریست‌هایی كه عراق، افغانستان و پاكستان و اخیراً هم لبنان و الجزایر و هر كجا را كه بتوانند به ناامنی و جنگ داخلی گرفتار می‌كنند. در واقع این فرقه، امنیت تمام جهان را به خطر انداخته است.

ما ضمن محكوم كردن فتوای اخیر مفتیان سعودی برای تخریب عتبات عالیات، آن را نشانه‌ی عدم احساس مسئولیت اینان به امور اسلامی می‌دانیم واولاً به حكومت عربستان و به شخص پادشاه عربستان هشدار می‌دهیم كه این گروه جنایتكار برای شخص وی نیز احترام قائل نیستند.ثانیاً به حكومت‌های دیگر اعلام خطر می‌كنیم كه به فكر اسلام و حفظ آبروی اسلام باشند.

چرا در برابر كفار احساس شرم نمی‌كنید و عار عملیات این فرقه را از دامن اسلام پاك نمی‌كنید؟

چرا راضی می‌شوید مسلمانان بر اثر اعمال و خشونت‌های ضد بشری اینان عقب مانده شوند؟

چرا باید كشوری مثل پاكستان و افغانستان در یوغ این فرقه و جنگ داخلی باشد؟

چرا در عراق ـ كه مسلمانان با وحدت كلمه دست به كار تأسیس یك حكومت مردمی و دمكراتیك شده‌اند تا زمینه‌ی اخراج اشغالگران را فراهم كنند ـ فتنه‌گری می‌نمایید و به آنجا تروریست می‌فرستید؟.

باز هم هشدار می‌دهیم: اگر حكومت سعودی آتش این فتنه را كه از عربستان، روشن است خاموش نكند قطعاً خود و تمامی این فتنه‌گران در آتش آن خواهند سوخت و عالم اسلام در همه جا زیر سلطه‌ی اجانب خواهد رفت.

به سایر حكومت‌ها مخصوصاً مصر، سوریه و كویت و دیگران هشدار می‌دهیم كه خطر این فرقه را دست كم نگیرند و در سیاست‌های خود تجدید نظر نمایند.

از مسئولین سیاست‌های حكومت اسلامی‌مان ایران انتظار می‌رود كه در این مسئله ـ كه مسئله‌ی عالم اسلام و نه فقط شیعه ـ است تصمیمات لازم را اتخاذ نمایند و به دوستان خود مانند سوریه نیز تذكر دهند كه با این تروریست‌ها مماشات ننمایند.

و ما توفیقی الا بالله علیه توكلت و الیه انیب

8 رجب المرجب 1428

1/5/86

لطف الله صافی
 

پنجشنبه / 11 دى / 1348