شنبه: 1403/02/1
نسخه مناسب چاپSend by email
پيام حضرت آيت اللّه العظمي صافي به مناسبت افتتاح مدرسه علميه حضرت امام هادي عليه السلام در شهرستان هرند

بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدلله رب العالمین و صلی الله علی خاتم الانبیاء و المرسلین ابی القاسم محمد و علی آله الطیبین الطاهرین سیما مولانا بقیة الله فی الارضین و اللعن علی اعدائهم اجمعین.
قال رسول الله صلی الله علیه وآله وسلّم: أنا مَدینَةُ العِلْمِ وَ عَلِیّ بَابُها
افتتاح مدرسه علمیه حضرت امام هادی علیه الصلاة و السلام در دار المؤمنین هرند را به حضرات علماء اعلام، اساتید گرام و مردم شریف و متدین هرند تبریك و تهنیت عرض می‌نمایم.
این مدرسه كه به نام نامی و اسم گرامی حضرت امام ابوالحسن علی بن محمد الهادی علیه السلام مزین شده است و افتخاری بزرگ برای این منطقه عالم‌خیز می‌باشد دارای امتیازات خاصی است كه امید است آثار و بركات فراوانی برای منطقه و بلكه برای حوزه‌های علمیه به ویژه حوزه كهنسال و بزرگ اصفهان داشته باشد.
حقیر از این فرصت افتتاح مدرسه استفاده نموده و تذكراتی را عرض می‌كنم:

همان‌طوری كه همگان مستحضرید اسلام، دین علم و دانش است. كتاب اسلام، كتاب علم می‌باشد. پیامبر اسلام، پیامبر علم و مدینه و شهر علم است و امیرالمؤمنین علیه صلوات المصلّین باب علم است و حضرات معصومین علیهم السلام همه ابواب علم می‌باشند.

بزرگترین شعار و امتیاز دین مبین اسلام، علم و معرفت است. هدف خلقت و ارسال رسل و انزال كتب آسمانی علم است و از صفات جمالیه الهیه، صفت علم می‌باشد. قرآن مجید، نهج البلاغه، صحیفه‌های سجادیه، نسخه‌های ادعیه و احادیث و روایات شریفه همه علم، عالم‌پرور و معرفت‌بخش است و حیات حقیقی انسانی به علم است. دانش، روشنائی و جهل، ظلمت و تاریكی است.
در این دین حنیف به هیچ چیز و كاری مانند كسب علم و معرفت تشویق و ترغیب نشده است. انفاقی فی سبیل الله بالاتر از انفاق در راه بسط علم و معرفت نیست و یكی از عبادات بسیار بزرگ، تعلیم، تعلم و نوشتن و نشر آن می‌باشد؛ و بالاخره یكی از بزرگترین صدقات جاریه، ساختن مدرسه علوم دینی، تأسیس مراكز علمی و فرهنگی و كتابخانه است كه بحمدالله این افتخار بزرگ نصیب بانی خیر و مدیر محترم و همكاران با اخلاص این مدرسه شده است كه انشاء الله تعالی تا ظهور موفور السرور حضرت ولی الله الاعظم حجة بن الحسن المهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف برقرار و نورافشان و همگان از بركات آن بهره‌مند شوند و مركزی بزرگ برای نشر معارف نورانی اهل البیت علیهم السلام باشد.
امید است كه با استفاده از روش سنتی حوزه‌ها برای تدریس و تحصیل در فتح قله‌های بلند علمی و تزكیه و تهذیب طلاب عزیز و تخلّق به اخلاق اسلامی موفق و مؤید باشند و همیشه آقایان اساتید بزرگوار و طلاب محترم خود را سربازی كوچك برای آقا و ارباب خود امام زمان علیه السلام دانسته و در كسب رضایت آن حضرت اهتمام داشته باشند كه توجه به معنویات و توسل به آن حضرت رمز موفقیت در تحصیل می‌باشد.
در پایان از همه حضار محترم و بزرگانی كه در مراسم افتتاح این بنیاد بزرگ علمی و این مدرسه با شكوه شركت فرموده‌اند تقدیر و تشكر می‌شود؛ انشاءالله تعالی همه در ثواب تأسیس آن شریك و سهیم باشند و السلام علیكم و رحمة الله
لطف الله صافی
 

پنجشنبه / 23 شهريور / 1391