پنجشنبه: 1403/02/6
نسخه مناسب چاپSend by email
پيام مرجع عاليقدر حضرت آيت اللّه العظمي صافي گلپايگاني مدظله العالي به هشتمين جشنواره فرهنگي دهه مباركه مهدويت

بسم الله الرحمن الرحیم
السَّلام علی مولانا صاحب العصر و الزمان بقیة الله ارواح العالمین له الفداء و علی آبائه الطّاهرین و علی شیعته المتمسِّكین بأمره، و الفائزین بولایة، المنتظرین لظهوره و رحمة الله و بركاته
با سلام و تبریك صمیمانه و خالصانه خدمت حضّار محترم، ارادتمندان و چاكران آستان فرشته پاسبان صاحب ولایت كامله تامه عبد یگانه خدا حضرت بقیة الله مولانا الامام المهدی ارواح العالمین له الفداء كه در این جشن باشكوه به شرف حضور نایل شده، و خود را در معرض نسایم بركات و رحمت‌‌‌‌هایی كه در آن نازل می‌شود قرار داده‌اند، مراتب سپاس و تشكر خود را از برگزاری این مجلس قدسی ابراز می‌دارم؛ به امید آن كه به حكم «الراضی بفعل قوم كالداخل فیهم» از بركات كثیره و رحمت‌های واسعه الهیه كه انشاءالله تعالی بر این جلسه و امثال آن نازل خواهد شد بهره‌مند، و در شمار آن سعادتمندان محسوب شوم.
كمتر موضوعی پیدا می‌شود كه مانند موضوع مهدویت و سخن‌گفتن از آن ولیّ یگانه، شنونده را به وجد و نشاط آورد، و كمتر نوشته‌ای مانند كتاب‌ها و مقالاتی كه در ارتباط با معرفی آن حضرت نوشته شود خواننده دارد.

در طول سال، اگر چه دل‌های مؤمنان به یاد آن حضرت و حضور در مجالس و محافل ولائی مشغول است ولی همگان منتظر ایام با بركت شعبان المعظم و در انتظار انجام مراسم دهه مباركه مهدویت می‌باشند كه عهد خود را با آن حضرت تجدید، و ایمان و شعور دینی خود را تازه و نو نمایند.

دهه‌ی فرخنده مهدویت، مكتب و دانشگاهی است كه با آن كاستی‌هایی كه به واسطه غفلت برخی در حیات دینی و سیاسی اسلامی و اخلاق اجتماعی پیش می‌آید تدارك می‌شود، و همگان به حفظ سنّت‌های اسلامی و احترام از استقلال دینی ترغیب می‌شوند.
امروز دنیای به اصطلاح متمدن، بسیاری از قبایح و مظالم را فخر و مدح دانسته و از معنویات و فضایل و ایمان به عالَم غیب كنار رفته و به بی‌معنایی و پوچی این جهان و ابتذال، گرایش دارد و به بهانه و اسم‌های به ظاهر خوب، فساد، فحشا و ملاهی و مناهی را ترویج می‌نماید.
در این اوضاع، حفظ استقلال، شخصیت دینی، افتخار به هویت مذهبی، ثبات و استقامت بر سنن اسلامی، اجتناب از وقوع در جاهلیت ثانیه و گرایش‌های انحرافی فكری و عملی باید وجهه همّت همه مخصوصاً جوانان عزیز باشد، و
همگان با نصب العین قراردادن آیه كریمه «وَلهِقا الْعِزَّةُ وَلِرَسُولِهِ وَلِلْمُؤْمِنِینَ» عزت و غیرت ایمانی خود را گرامی بدارند، و با توجه به آن همواره در علم و تحصیل و قدرت و فرهنگ، رو به جلو و تقدم، و در كسب مكارم و عزت، كوشاتر باشند.
امثال این برنامه‌ها همه نشان از بیداری و هشیاری و آگاهی جوانان دارد، و این علائق خالصانه از سوی آنان كه باعث احیای امر ولایت حضرت ولی عصر ارواح العالمین له الفداء می‌باشد، همه موجب امیدواری و نویدبخش آینده بهتر و درخشان‌تر و طلیعه جامعه‌ای پویاتر و مقاوم‌تر است.
در پایان، دست نیاز به درگاه خداوند متعال برداشته، و با حالت انابه و تضرع عرض می‌كنیم:
خداوندا فرج موفور السرور آن امام عزیز و مهربان را نزدیك فرما، و جهان را از عدالت واقعی و سعادت حقیقی در ظلّ عنایات آن حضرت برخوردار فرما، و پرچم اسلام راستین - كه همان تشیع و ولایت اهل بیت علیهم السلام است- را در سراسر دنیا در اهتزاز درآور. اللّهم اجعلنا من اعوانه و انصاره و من المستشهدین بین یدیه.
قال اللّه تعالى: وَلَا تَهِنُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ.
و السلام علیكم و رحمة الله و بركاته
لطف اللّه صافی
10 شعبان المعظم1433

 

دوشنبه / 12 تير / 1391