شنبه: 1403/02/1
نسخه مناسب چاپSend by email
پيام حضرت آيت الله العظمي صافي در تجليل و بزرگداشت مراسم عظيم اربعين حسيني و تكريم ميليونها زائر امام حسين عليه‌السلام

بسم الله الرحمن الرحیم
إِنَّ الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیْهِمُ الْمَلَائِكَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِی كُنتُمْ تُوعَدُونَ
ملت بزرگ عراق؛ مردم مومن و شجاع و شیعیان مخلص اهل بیت علیهم‌السلام!
سلام و رحمت الهی بر شما؛ افتخار برشما؛
شما كه با استقبال از شهادت به دنیا اعلام موجودیت و هویت و فناناپذیری می‌كنید و كربلا را نمایشگاه بزرگ و بی‌نظیر ایمان، استقامت، فداكاری و شجاعت به جهان معرفی می‌نمایید و دشمنان را نا امید و دوستان را امیدوار می‌سازید؛ به شما درود می‌فرستم.
اربعین حسینی مظهر مَجد و عزت و پایداری امت قرآن و ستم‌ستیزان جهان و محكوم‌كننده‌ی جهالت و استثمار و استحقار است. شما با این حضور دلیرانه و بی‌باكانه در روز اربعین حسینی از حق، ایمان و وجدان انسانیت حمایت می‌كنید و رسالت جهانی حضرت سید الشهداء علیه السلام را به دنیا می‌رسانید؛ حكّام خودكامه و عمال بیگانه را می‌كوبید و بر سر یزیدها و ابن‌زیادهای زمان فریاد می‌زنید.

صداهای لبیك یا حسین و هیهات منّا الذّله شما مسلمانان عراق و عزیزانی كه از كشورهای دیگر آمده‌اند، صدای حق، صدای قرآن، صدای استقلال و آزادی اسلامی، صدای توحید و صدای كاینات و زمین و آسمان است.
آفرین بر شما؛‌ الحق چه شایسته و نیكو به وظیفه‌ی ولائی و اسلامی عمل می‌كنید؛‌ شما پیاده به كربلا می‌روید اما ملائكه بال‌های خود را در مسیر شما می‌گسترانند. ای كاش حقیر هم این افتخار را داشتم و با پای پیاده در كنار شما با شعار لبیك یا حسین‌، خاك زیر قدم‌های شما را توتیای چشم خود می‌نمودم. «هنیئاً لكم و هنیئاً‌ لكم»
حضور میلیون‌ها زائر عاشق كه با پای پیاده و از راه‌های دور و نزدیك، خود را به قتلگاه سید و سالار شهیدان و رهبر آزادمردان جهان می‌رسانند، كنگره‌ا‌ی عظیم از عاشورائیان را رقم می‌زند و به دنیا اعلام می‌كند كه نام حسین، راه حسین و هدف حسین علیه السلام برای همیشه و تا دنیا باقی است، هرگز فراموش نخواهد شد و عزیزان سعادتمندی كه در بصره و نقاط دیگر در روز اربعین به دست نواصب و دشمنان انسانیّت به شرف شهادت نائل آمدند، افتخاری بزرگ را برای خود كسب نمودند و ان‌شاء الله تعالی با مولا و رهبر خویش، حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام محشور خواهند شد.
صلى الله علیكم یا انصار الاسلام و یا انصار القرآن و یا انصار ابی عبدالله علیه‌السلام
والسلام علیكم و رحمة الله و بركاته.
لطف الله صافی
21 صفر المظفر 1433

يكشنبه / 25 دى / 1390