پنجشنبه: 1403/02/6
نسخه مناسب چاپSend by email
پيام حضرت آيت الله العظمي صافي به همايش عفاف و حجاب استان اصفهان

بسم الله الرحمن الرحیم

قَالَ اللّه تَعَالی : وَإِذَا سَأَلْتُمُوهُنَّ مَتَاعاً فَاسْأَلُوهُنَّ مِنْ وَرَاءِ حِجَابٍ صَدَقَ اللّه ُالعَلِیُّ العَظِیمُ (احزاب،53)
السلام علیكم و رحمة‌الله و بركاته؛
با عرض ادب و احترام به علماء اعلام و دانشمندان حضار محترم كه در این همایش عالی، برای تكریم و بزرگداشت یكی از اركان بزرگ هویت اسلامی بیش از یك میلیارد و نیم مسلمان جهان حضور دارند، این سپاس را تقدیم می‌نمایم.
ركن و پایه‌ای كه بانوان مسلمان به آن در جهان امتیاز دارند و كرامت و شرافتی كه به آن افتخار می‌نمایند، ركن قویم و اصیل حجاب است.
پس از یكصد و پنجاه سال، تلاش سیاست‌های استعماری در حجاب‌زدائی ناكام ماند و با این‌كه در كشورهایی، مثل تركیه و افغانستان و ایران، عوامل مزدور و بی‌سواد و فاقد غیرت، مثل رضاخان و مصطفی كمال و امان‌الله خان را برانگیختند و به قوه قهر و كشتار و حبس و زور و ارتكاب جنایات بسیار، به میدان جنگ با حجاب اسلام آمدند، در برابر استقامت مسلمانان شكست خوردند و خودشان از صفحه‌های ظلم و جنایت به دار البوار جهنم شتافتند.

قوت ایمان مسلمانان و التزام آنها به سنن اسلامی و حجاب، در كمال استحكام متجلی گردید. در ایران ما - كه الحمدلله از بركت انقلاب اسلامی، حجاب و عفاف در جایگاه رفیع خود قرار گرفت- بانوان متعهد و متدین به هویت خود؛ به حجابِ به چادر افتخار می‌كنند.

در كشور تركیه، بازگشت به حجاب، روز به روز بیشتر، و مقامات عالی این كشور در اعاده این هویت پیش‌قدم می‌باشند.
در افغانستان - كه از روز اول امان‌الله خان را خلع نمودند- الحمدلله شجره طیبه حجاب در شرایط فعلی و بیداری اسلامی هر روز شاداب‌تر می‌شود.
هر چند دشمنان اسلام، دست از معارضه با آن بر نمی‌دارند و با زنان محجبه مسلمان در داخل كشورهای خود جنگ دارند و با جعل قوانین ضد انسانی، و حتی جریمه و ممنوعیت‌هایی، فضا را بر مسلمانان - كه برخی از آنان از اساتید دانشگاه‌ها هستند- تنگ می‌كنند، اما با مقاومت و استقامت و اعتراضات قانونی آنها مواجه می‌شوند، مانند همین جریانی كه در كشور به اصطلاح دروغ آزاد و متمدن فرانسه جاری است، و در این میان، این اعتراف نیز جالب است كه یكی از سران این دولت‌های اسلام‌ستیز، از حمایت ممنوعیت حجاب سرباز می‌زند و می‌گوید: مریم طاهره، مادر حضرت مسیح علیهما‌السلام محجبه بوده است.
با این همه، مسأله حجاب در میان چالش‌های سیاسی و سیاست اسلام‌زدائی استكباری حفظ شده است، و مسلمانان حتی در كشورهای مسیحی از بعض كشورهای اسلامی بیشتر متعهدند كه روی‌پوش مناسب داشته باشند.
ما به این بانوان فاضل و شجاع كه در میان آن سیاست‌ها در كشورهای غربی، شخصیت اسلامی خود را با حجاب كامل اعلام می‌كنند افتخار می‌كنیم، و از خداوند متعال، قوت روزافزون انقلاب اسلامی كشورمان را در حفظ هویت اسلامی، مخصوصاً حجاب؛ در همه جا و همه نهادها، همه همایش‌ها، همه اجتماعات و مؤسسات فرهنگی، دبستان‌ها، دبیرستان و دانشگاه‌ها و رسانه‌ها مسألت می‌نماییم.
سزاوار نیست و دور از انتظار است كه بانوی مسلمان، در غرب و قلب اروپا بر حفظ حجاب اسلامی آن‌گونه در برابر فشارهای دولت‌های آنها مقاومت كند، ولى در كشور اسلامی عزیز ما ایران، ترك چادر مد و رایج شود و بعضی از دختران دانشجو بدون چادر باشند.
آنجا ایستادگی و قدرت ایمان و شجاعت و خودباوری باشد، و اینجا گرایش به قهقرا و ترك سنت‌ها و شعارهای مقدس انقلاب اسلامی ـ العیاذ بالله ـ رایج شود. نكته پایانی عرض بنده این است كه وجوب حجاب در اصل، از ضروریات اسلام است كه قرآن و روایات متواتر بر آن تأكیدات بلیغ دارند. هر مسلمانی باید، حفظ این هویت و این سنت و این افتخار را وجهه همت قرار دهد و به آن افتخار نماید.
از حضرات برگزار كننده این همایش و شركت‌كنندگان محترم تشكر و تقدیر نموده و موفقیت همگان را در اعتلا و عزت مملكت اسلامی و پیروی ازدستورات شرع مقدس تحت عنایات خاصه حضرت بقیة‌الله ارواح العالمین له الفدا از خداوند متعال مسألت دارم.
والسلام علیكم ورحمة‌الله وبركاته
لطف‌الله صافی
سوم محرم الحرام 1433

چهارشنبه / 9 آذر / 1390