جمعه: 1403/01/10
نسخه مناسب چاپSend by email
پيام حضرت آيت الله العظمي صافي گلپايگاني به همايش قرآني «مُدهامّتان»/مسجد فاطميه سلام الله عليها -شهرستان گلپايگان

بسم الله الرّحمن الرّحیم
إِنَّ هذَا الْقُرْآنَ یَهْدی لِلَّتی‏ هِیَ أقْوَم‏

بسیار موجب امیدواری و تقدیر و تحسین است كه شهرستان مذهبی گلپایگان با آن سوابقِ درخشانِ علم و معرفت و رجالِ دین و ایمان، اكنون هم در همان راه افتخارآفرینِ حفظِ هویت اسلامی و ولایی و مخصوصاً در تمسّك به هدایت‌های قرآنی و تعالیم نجات‌بخش اهل‌بیت علیهم‌السّلام (قرآن و عترت) پایدار است. به ویژه جوانان عزیز، با شوق و نشاط، پاسدار این مكتب انسان‌سازند.
یكی از نمونه‌های این علاقه و فخر و مباهات، جشنوارة قرآنیِ «مُدهامّتان» است. آری! جشنوارة قرآنی! چه نام عظیم و چه عنوان بلند و بالایی! جشنوارة قرآنی یعنی اعلامِ وجودِ قرآنی و هویتِ اسلامی و تعهّد به عمل به احكام قرآن. جشنوارة قرآنی یعنی اعلانِ نجات از تاریكی‌های جهل و فسادِ اخلاق و بیزاری از نفاق و جدایی. جشنوارة قرآنی یعنی حضور برای دریافت پیام‌های جهانی و جاودانی قرآن:
«كِتابٌ أنْزَلْناهُ إِلَیْكَ لِتُخْرِجَ النّاسَ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَى النُّورِ»

همة تاریكی‌ها باید برطرف شود و همه‌جا به نور علم، معرفت و ولایت اهل‌بیت علیهم‌السّلام و پیشرفت، ترقّی و تسخیر قلّه‌های بینش و بصیرت، روشن و منوّر باشد.

این‌جانب، این حضورها و ابراز شخصیّت دینی و اسلامی را به همة برادران و خواهران عزیز و همشهریان محترم، تبریك عرض می‌كنم و از همگان می‌خواهم كه در حفظ هویّت اسلامی این شهر، كه در طول تاریخ انوار آن در لَمَعان و اكنون هم شهرت جهانی دارد، مخصوصا مبارزه با غرب‌گرایی و اسلام‌ستیزی و بدحجابی، به تعهّدات دینی خود عمل نمایند و در رعایت حال زیردستان و طبقة محروم، هرچه در توان دارند، اخوّت اسلامی ِ خود را اظهار نمایند و همواره بر مسرّت قلب حضرت بقیّه الله مولانا المهدی ارواح العالمین له الفداء بیفزایند.
15 شوّال المكرّم 1432
دعاگو ـ لطف الله صافی

 

جمعه / 25 شهريور / 1390