جمعه: 1403/01/10
نسخه مناسب چاپSend by email
پيام حضرت آيت الله العظمي صافي در واكنش به وضع قوانين خلاف اسلامي در تاجيكستان

 

بسم الله الرحمن الرحیم
« الاسلام یعلوا و لایعلی علیه »
حلول ماه مبارك رمضان، شهر الله الاكبر، ماه بركت و رحمت الهی را به امت اسلامی و مومنین روزه‌دار در كشور دوست و همزبان و هم‌فرهنگ تاجیكستان عزیز تبریك و تهنیت می‌گویم.
در شرایطی كه بیداری و خیزش مسلمانان جهان با قوت و توان برای باز‌پس‌گرفتن حقوق غصب شده، روز به روز فراگیرتر می‌شود و دولت‌های وابسته به غرب و به ظاهر نیرومند، ساقط شده‌اند یا در آستانه‌ی سقوط می‌باشند و بازگشت به مجد و عظمت اسلامی رو به جلو است، جای تعجّب است كه در قلب عالم اسلام و در منطقه‌ای كه سوابق امجاد و مفاخر اسلامی آن از كهن‌ترین سوابق می‌باشد، علی‌رغم اراده و خواست مردم، تعداد محدودی از سردمداران بازمانده از دوران شوروی، به صورتی بسیار زشت - كه در همه ملل و امم و نظامات و قوانین محكوم است- با اسلام‌ستیزی و استعمارپذیری، استقلال و شرف و عزت دیرین ملت خود را هدف قرار داده‌اند.
ملّت دلیر و سربلند تاجیكستان كه در این منطقه‌ی كوچك از وطن بزرگ اسلامی و عضو فرهنگی و دینی یك ‌میلیارد و نیمی مسلمانان می‌باشند نیز پس از فروپاشی استضعاف‌گری شوروی سابق به استقلال و هویت اسلامی خود بازگشته و به تجدید سنّت‌های افتخارآمیز دیرین خود همّت گماشته و اعلام وجود نموده‌اند.

متأسفانه زمامداران ضعیف و بازمانده از دوره‌ی شوروی، با توطئه، مانع از پیشرفت ملّت و استقلال كامل می‌باشند. این عدّه‌ی معدود در این قطعه‌ی به ظاهر كوچك اسلامی و در واقع دربردارنده‌ی افتخارات كهن فرهنگی، بساط اسلام‌زدایی گسترده‌اند و مسلمانان كشور را كه نود و شش درصد جمعیت آن می‌باشند زیر فشارها قرار داده، با وضع قانون منع حجاب در مدارس و دانشگاه‌ها و عجیب‌تر از همه منع نام‌گذاری فرزندان به نام‌های دینی محمد و عبدالله كه بهترین نام‌های اسلامی می‌باشند، سلب هویت اسلامی در آن كشور عزیز و پاره‌ی تن جوامع اسلامی را تعقیب می‌نمایند و نیز از جمله‌ اقداماتشان در استقبال از ماه مبارك رمضان، ممنوع نمودن جوانان از حضور در مساجد است. این اقدامات نه فقط اهانت به ملّت عزیز و برادر تاجیكستان است، بلكه اهانت به همه‌ی مسلمانان در سراسر جهان است.

اینجانب به هیئت مسلّط بر تاجیكستان اعلام خطر می‌نمایم؛ بدانند راهی كه پیش گرفته‌اند به شكست منتهی می‌شود؛ باید از این جسارت‌ها از ملّت غیور تاجیكستان و از همه‌ی مسلمانان جهان رسماً عذرخواهی نمایند. انتظار از دولت‌های اسلامی و سازمان كنفرانس اسلامی این است كه این برنامه‌ی ضد اسلامی را محكوم نموده و نسبت به برنامه‌های ضد اسلامی در كشور تاجیكستان به حاكمان آن كشور هشدار دهند.
و السّلام على عبادالله الصّالحین
اول ماه مبارك رمضان 1432
لطف‌الله صافی

 

 

 

سه شنبه / 11 مرداد / 1390