جمعه: 1403/01/31
نسخه مناسب چاپSend by email
پيام حضرت آيت الله العظمي صافي به مناسبت فرا رسيدن دهه‌ي فرخنده مهدويت

 

بسم الله الرحمن الرحیم
و ذكرهم بایام الله
و لله تعالی فی ایام دهركم نفحات الا فتعرضوا لها
السلام علی المهدی الذی وعدالله به الامم و علی المؤمنین المنتظرین

خداوند متعال را سپاسگزاریم كه هر ساله و همواره بر احیاء امر حضرت صاحب الامر مولانا و سیدنا بقیة‌الله المهدی ارواح العالمین له الفدا می‌افزاید و شور و شوق، و اشتیاق قلوب را به آن ناحیه‌ی مقدسه بیش از پیش متوجه می‌سازد، چنانكه ناامیدان، امیدوار و امیدواران، امیدوارتر می‌شوند. خلاء معنویت و رو آوردن به انحطاط حیوانیت اگر چه بیشتر می‌شود، در مقابل ایمان به ظهور آن یگانه منجی الهی از اهل بیت علیهم السلام، از فرزندان فاطمه سلام الله علیها و از نسل حسین علیهم السلام قلوب را روشن و دل‌ها را از گرایش به الحاد بیمه می‌نماید و قوت و شمول و عمومیت آن به خصوص در نسل جوان و تحصیل كرده، افكار دین‌ستیزانه را به عقب می‌راند و دژ محكم مهدویت همه حمله‌ها را شكست می‌دهد.
كمتر موضوعی پیدا می‌شود كه مانند موضوع مهدویت و سخن گفتن از آن ولیّ یگانه شنونده را به وجد و نشاط آورد و كمتر نوشته‌ای مانند كتاب‌ها و مقالاتی كه در ارتباط با معرفی آن حضرت نوشته شود خواننده دارد. در طول سال اگرچه دل‌های مؤمنان به یاد آن حضرت و حضور در مجالس و محافل ولائی مشغول است ولی همگان منتظر حلول ماه مبارك شعبان و در انتظار انجام مراسم دهه مباركه مهدویت می‌باشند كه عهد خود را با آن حضرت تجدید و ایمان و شعور دینی خود را تازه و نو نمایند.
دهه‌ی فرخنده مهدویت مكتب و مدرسه و دانشگاهی است كه با آن كاستی‌هایی كه به واسطه غفلت برخی در حیات دینی و سیاسی اسلامی و اخلاق اجتماعی پیش می‌آید تدارك می‌شود همگان به حفظ سنت‌های اسلامی و احترام از استقلال دینی ترغیب می‌شوند؛ این دهه، دهه‌ی امر به معروف و نهی از منكر، دهه‌ی مطالبه مقاصد اسلامی، دهه‌ی مقاومت در برابر غرب‌زدگی است، دهه‌ی سراسر نور مهدویت را گرامی بدارید.
انتظار این است كه در سال جاری برنامه‌ها باشكوه بیشتر و عظمت افزون‌تر برگزار گردد و با حفظ تمام شئون اسلامی، بركات بزرگ معنوی و تقرب به درگاه الهی تامین شود؛ و همه‌ منتظران یكپارچه در شب میلاد مسعود آن پیشوای جهانیان، كه شبِ احیاء و نیایش به درگاه الهی می‌باشد تعجیل در فرج آن حضرت را از خداوند درخواست نمایند و این عرض نیاز و تضرع به درگاه حضرت احدیت عز اسمه به درجه استجابت برسد. بحقه و بحق آبائه الطاهرین صلوات الله علیهم اجمعین
شعبان المعظم 1431
لطف اللّه صافی

يكشنبه / 27 تير / 1389