جمعه: 1403/01/31
نسخه مناسب چاپSend by email
پيام حضرت آيت اللّه العظمي صافي به مناسبت همايش نكوداشت فقيه رباني حضرت آيت اللّه آقاي حاج شيخ احمد دشتي دامت بركاته

 

بسم اللّه الرحمن الرحیم
لا فضل إلا لأهل العلم إنهم علی الهدی لمن استهدی أدلاء
تجلیل و تكریم از مقام علم و علماء و تقدیر از خدمات بزرگان در حفظ آثار و حراست از ثغور فكری و اعتقادی جامعه و هدایت مردم به صراط مستقیم و امر بمعروف و نهی از منكر و اقامه معالم دین مبین و سرپرستی ایتام آل محمد علیهم السلام كه از وظایف مهمه ای است كه فقهاء عالیقدر در عصر غیبت عهده دار آن می باشند، علامت شعور بالای معنوی و رشد و بلوغ فكری و باعث خوشنودی خاطر انور حضرت بقیة اللّه مولانا المهدی ارواح العالمین له الفداء و موجب تشویق و ترغیب همگان به تحصیل علم و كسب معارف مأثوره از اهل بیت علیهم السلام است.
به این جهات ، بزرگداشت مقام علم و عمل و فقاهت و زهد و پارسایی و نمونه مكارم اخلاق و پرهیزكاری شخصیت ارزشمند حضرت آیت اللّه آقای حاج میرزا احمد دشتی دامت بركاته را شایسته و سزاوار می دانیم؛ عالم و فقیه بزرگواری كه ساعات بسیار عمر با بركتش هر كدام مصداق این حدیث شریف است "ساعة من عالم یتكی علی فراشه ینظر فی علمه خیر من عبادة العابدین سبعین عاماً " با مثل این حدیث، هر چه دیگران از درجات علماء بگویند حق مطلب ادا نمی شود.
سوابق علمی ایشان در حوزه مقدسه نجف اشرف و ادامه آن سیره مرضیه در حوزه علمیه قم و تربیت فضلاء و طلاب همه ستودنی و مورد ستایش است.

اینجانب این نكوداشت را به حضرات علماء اعلام و نخبگان و اصناف و دوستداران علم و فضیلت و مردم عالم دوست دشتستان و استان بوشهر تبریك و تهنیت می گویم.
از طلاب عزیز می خواهم كه این شخصیت بزرگ را برای خود الگو قرار داده و با تهذیب نفس و تحصیل علوم آل محمد صلوات اللّه علیهم اجمعین قلب مبارك حضرت بقیة اللّه الاعظم ارواح العالمین له الفداء را از خود خوشنود نمایند و در مقام سربازی و نوكری آن حضرت كمال تلاش و جدیت را داشته باشند كه صاحب اصلی همه حوزه های علمیه آن وجود مبارك می باشند.

والسلام علیكم و رحمة اللّه و بركاته
10 جمادی الثانیة 1431
لطف اللّه صافی

چهارشنبه / 5 خرداد / 1389