جمعه: 1403/01/10
نسخه مناسب چاپSend by email
پيام مهم حضرت آيت الله العظمي صافي به سازمان كنفرانس اسلامي

 

بسم الله الرحمن الرحیم

مقام محترم برادران ریاست و اعضای محترم سازمان كنفراس اسلامی

قال رسول الله صلی الله علیه و آله:
«من سمع منادیاً ینادی یا للمسلمین فلم یجبه فلیس بمسلم»
السلام علیكم و رحمة الله
برادران عزیز كه مسند حفظ امانات اسلامی، امانات قرآن، امانات الهی دارید و بزرگ‌ترین مسئولیت‌ها در پاسداری از حیثیات مقدسه مسلمانان و شرف و عزت آنها و حراست از خون و مال و نفوس یك میلیارد و نیم و بیشتر انسان‌های موحد بر عهده شما می‌باشد؛ انسان‌های موحدی كه كلمه توحید و توحید كلمه، آنها را در مصالح كلی و منافع و موجودیت و هویت اصلی مشترك نموده و مانند ید واحده در برابر خطرات و تلاش‌های استكباری قرار داده و همه به امت واحده و اخوت ایمانی افتخار دارند.

به شما عرض می‌كنم امروز ما مسلمانان به وحدت و همگامی و پشتیبانی از یكدیگر و صلح و اصلاح فی ما بین بیش از هر زمانی نیازمند می‌باشیم و ضعف مسلمانان در یك كشور ضعف همه مسلمین است. سازمان كنفرانس اسلامی مسئولیت‌های بزرگی را در خاموش كردن آتش فتنه‌ها و نا‌امنی‌ها عهده‌دار است و اگر كمترین كوتاهی داشته باشد خیانت به اسلام است. سازمان نمی‌تواند از جوّ اسلام‌ستیزانه‌ای كه در دنیا پیش آمده چشم بپوشد و اقدام مقتضی و جدی به عمل نیاورد، نباید اختلافات كمرشكنی را كه در عالم اسلام بین مسلمانان به اسم اسلام است نادیده بگیرد. مسلمان كشی در پاكستان، افغانستان، عراق و در نقاط دیگر به دست خود مسلمانان آن هم به صورت‌های بسیار وحشتناك و غیر انسانی، اسلام و مسلمانی را از نظر مردم جهان زیر سؤال برده است. چهره‌ مسلمانان را چهره قساوت و بی‌رحمی و تروریسم نشان می‌دهند و به عكس آنچه پیغمبر اكرم صلی الله علیه و آله مخاطب به خطاب (و ما ارسلناك الا رحمة للعالمین) دعوتش را بر رحمانیت و رحیمیت استوار فرمود، بی‌باكی در قتل عام مسلمانان و مردم بی‌گناه و اطفال معصوم آن حقیقت را محجوب می‌كند.

ما از سازمان كنفرانس اسلامی سؤال می‌كنیم كه در جنگ و برادركشی در یمن چرا سكوت كرده و وارد عمل نمی‌شود؟
چرا حكومتی كه بر پایه ظلم و قتل عام و سلب حقوق اولیه شهروندان عمل می‌كند و از زمین و هوا ملت بی‌دفاع خود را می‌كشد و مذهب ولایی آنها را كه اصل و اساس قرآنی دارد و از عصر رسالت تا امروز در آنجا سابقه موجودیت دارد تحمل نمی‌كند و پیروان آنها را تار و مار و جمعی از آنان را به قتل می‌رساند، مورد بازخواست قرار نمی‌دهد؟ و اگر در مثل این فاجعه بزرگ اسلامی در یمن به وظیفه خود عمل نمی‌كند پس در كجا عمل می‌كند و اصلاً فلسفه پیدایش این سازمان و فایده آن چه می‌باشد؟
با كمال تأسف در این جنایات فجیع بعضی از كشورهای همسایه هم با آنها همیاری و همكاری می‌كنند.
اینجانب با محكوم كردن سكوت مجامع بین المللی به اصطلاح حقوق بشر كه وابسته به استكبار و دشمنان اسلام هستند از سازمان كنفرانس اسلامی می‌خواهم سكوت خود را شكسته و مجدانه وارد عمل شده و جلوی ستم و تجاوز ارتش یمن به شیعیان مظلوم یمن را گرفته و به حكام یمن شدیداً اعتراض نموده و جنایات آنها را محكوم نماید.
و لا حول و لا قوة الله بالله العلی العظیم
و السلام علكیم و علی عباد الله الصالحین
22 ذی القعده 1430
لطف الله صافی

چهارشنبه / 20 آبان / 1388