پنجشنبه: 1403/01/9
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت الله العظمي صافي با محكوم كردن حادثه تروريستي زاهدان:
شهادت، افتخار شيعيان اهل بيت عليهم السلام است.

حضرت آیت الله العظمی صافی صبح امروز 9/3/88 در درس خارج فقه با ابراز تأثر و تأسف از حادثه تروریستی اخیر زاهدان، شهادت تعداد زیادی از عزاداران مظلومه تاریخ حضرت صدیقه شهیده فاطمه زهرا سلام الله علیها را به محضر مبارك حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه تسلیت گفتند.

معظم له با اشاره به اینكه در روز شهادت حبیبه خدا و رسول خدا، دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام را در حالی كه در نماز جماعت بوده‌اند به شهادت رساند‌ه‌اند، فرمودند: افرادی كه دشمن اسلام و انسانیت هستند، عزاداران بی‌گناه، پیر و جوان و كودك را شهید نمودند كه جرم و گناه آنان فقط محبت اهل بیت علیهم السلام بود.

ایشان شهادت را برای پیروان ائمه معصومین علیهم السلام افتخار دانستند و افزودند: حضرت علی علیه السلام در عهد‌نامه خویش به مالك اشتر فرمودند: «ختم الله لی و لك بالشهاده و السعاده»؛ خداوند عاقبت من و تو را به شهادت ختم نماید.

ایشان با استشهاد به كلامی دیگر از امیر المومنین علیه السلام كه شهادت در راه خدا را هزار بار از مرگ در بستر بهتر می‌دانند، فرمودند: شیعیان به تأسی از ائمه معصومین علیه السلام، نه تنها از شهادت هراس ندارند بلكه آن را برای خود فوز و افتخار می‌دانند.

معظم له به مدعیان حقوق بشر خطاب كردند: چه كسی پاسخگوی این جنایات است كه روی جنایتكاران تاریخ را سفید نموده‌ است؟ كسانی كه در مقابل این حوادث دلخراش سكوت می‌كنند به ویژه مجامع بین المللی كه به اصطلاح خود را مدافع حقوق بشر می‌دانند در این جنایت‌ها شریك می‌باشند.

ایشان خطاب به بازماندگان شهدا،‌ همه‌ی شیعیان را شریك غم آنان دانستند و فرمودند: شهیدان شما افتخار اسلام و تشیع و انسانیت می‌باشند كه به بالاترین آمال بشریت رسیده‌اند و در جوار قرب الهی قرار گرفته‌اند.

حضرت آیت الله العظمی صافی با ابراز ناراحتی از اینكه گروه‌هایی از داخل اسلام، تیشه به ریشه‌ی اسلام می‌زنند، فرمودند: تروریست‌ها كه به نام اسلام این جنایات را انجام می‌دهند اسلام را در مقابل دنیا بدنام كرده‌اند؛ اینها كشورهای اسلامی را ناامن نموده و مسلمانان را در رعب و وحشت فرو برده‌اند.

معظم له ادامه دادند: چنین كارهایی كه مسلمانان را در موضع ضعف قرار می‌دهد و ضعیف می‌كند و از طرفی موجب تقویت كفار در مقابل مسلمانان می‌شود، خیانت به اسلام است.

در خاتمه ایشان با محكوم كردن این جنایت ددمنشانه، ترفیع شهدا، صبر و اجر بازماندگان را از خداوند متعال مسئلت نموده و برای شفای مجروحان این حادثه دعا كردند.

شنبه / 9 خرداد / 1388