چهارشنبه: 1403/02/5
نسخه مناسب چاپSend by email
آیت الله العظمی صافی در دیدار هیئت فرهنگی اقتصادی اندونزی:
باید مسلمانان به پیام قرآنی "إنما المؤمنون إخوة" گوش فرا دهند و با هم در مقابل دشمنان اسلام، متّحد شوند./ این قرآن را با خطاطی و چاپ ایران به شما هدیه دادم تا بدانید و به مردم اندونزی اعلام کنید که قرآن همه مسلمانان، واحد است.

 

جمعه (اول خردادماه 1394)، وزیر اقتصاد اندونزی جناب آقای صوفیان جلیل به همراه سفیر این کشور آقای دیان و هیئت همراه، با حضور در بیت مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله العالی، با ایشان دیدار و گفتگو کردند.

در ابتدای این دیدار، گزارشی از سفر هیئت فرهنگی و اقتصادی اندونزی به کشورمان، ارائه شد.

معظّم له با تقدیر و تشکّر و اظهار مسرّت از حضور هیئت اندونزی در ایران فرمودند: حقیر به همه شما خیر مقدم می گویم و خوشحالم از اینکه شما را در اینجا می بینم. مسلمانان باید به هم نزدیکتر شوند و روابط فیما بین خود را مستحکم نمایند.

ایشان در ادامه، خواستار تقویت روابط بین ایران و اندونزی شده و افزودند: باید قدر این موقعیت را دانست و در تقویت روابط بین دو کشور مخصوصاً در جنبه فرهنگی و اقتصادی تلاش کرد تا به یاری خداوند متعال، رابطه این دو مملکت بزرگ اسلامی، مستحکمتر از قبل شود.

مرجع عالیقدر در قسمت دیگری از بیانات خود، با اشاره به فتنه گروه جنایتکار داعش فرمودند: این گروه ظالم، وحدت مسلمان ها بلکه اساس اسلام را نشانه رفته اند و تنها راه دفع شرّ آنها، اتّحاد مسلمانان است. باید مسلمانان به پیام قرآنی "إنما المؤمنون إخوة" گوش فرا دهند و با هم در مقابل دشمنان، متّحد شوند.

در ادامه این دیدار که در فضایی صمیمی انجام شد، معظم له با اهدای یک جلد قرآن کریم با خط و چاپ ایرانی به وزیر اقتصاد اندونزی، به مشترکات بین مسلمانان اشاره کرده و بیان داشتند: این قرآن را با خطاطی و چاپ ایران به شما هدیه دادم تا بدانید و اعلام کنید که قرآن همه مسلمانان واحد است. کتاب خدا از مشترکات همه مسلمانان است. اسلام، قبله و نماز واحد است و این، مشترکات همه ماست و با هم اختلاف نداریم.

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در پایان این دیدار ضمن تشکّر مجدد از هیئت اندونزی حاضر در جلسه فرمودند: از ملاقات شما بسیار خوشحال شدم و امیدوارم که برکات آن زیاد بوده و موجب حُسن نیّت و افزایش روابط بین دو کشور شود.

لازم به ذکر است که بعد از اهدای قرآن توسط معظم له، آقای صوفیان جلیل وزیر اقتصاد اندونزی، با ابراز مسرّت از این عمل گفتند: بین مسلمانان، مشترکات زیادی وجود دارد و امیدواریم بتوانیم این را برای مردم اندونزی بیان کنیم که قرآنی که در ایران است با قرآن همه مسلمانان یکی است و تفاوتی ندارد.

 

شنبه / 2 خرداد / 1394