پنجشنبه: 1403/01/9
نسخه مناسب چاپSend by email
پیام مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله الوارف به
همایش تجلیل از خادمین جشن های نیمه شعبان/قم، شعبان المعظم 1436

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

إنّ لربّکم فی أیّام دَهرکم نفحات ألا فتعرّضوا لها؛ همانا در ایّام حیات شما از جانب خدا نسیم هایی
می وزد. آگاه باشید که خود را در معرض نسایم رحمت الهی قرار دهید.

 

با عرض سلام و تحیّت به محضر عزیزان و خادمین بزرگوار و ارادتمندان چاکر درگاه اقدس و اشرف امام مبین، وارث انبیاء و مرسلین، و مقصود از «فمن یأتیکم بماء معین» حضرت بقیة الله فی الأرضین مولانا المهدی علیه سلام الله تعالی و سلام ملائکته المقرّبین و رسله اجمعین، که در این محفل پر فیض ولایی افتخار شرکت یافته‌اید.

ایّام الله، از همان نسایم رحمت الهی و فرصت‌های خوبی هستند که اگر از آنها برای کسب برکات و تجدید حیات حقیقی و تقویت مبانی ایمانی و اخلاقی و همبستگی اجتماعی و اخوّت دینی استفاده شود، ثمرات عظیم آن در جهت ساختن یک جامعه نیرومند، مستقلّ و پویا، چشمگیر خواهد بود.

از جمله بزرگترین روزهای خداوند، زادروز ولادت یگانه نجات‌بخش جهانیان و مصلح موعود آخر الزّمان الذی یملأ الله تعالی به الأرض علماً و قسطاً و عدلاً بعد ما  ملئت جهلاً و جوراً و ظلماً، است.

خادمان عزیز و گرامی جشن های نیمه شعبان؛

چه افتخار و عنوانی بالاتر از عنوان شما می توان یافت؟ خدمت به درگاه ملک پاسبان حضرت حجة الله الکبری بقیة الله الاعظم روحی و ارواح العالمین له الفداء، نعمت و توفیقی بس بزرگ از جانب خداوند متعال است که باید قدر آن را دانست و جبهه شکر بر زمین سایید.

شما عزیزان، در این ایّام پر برکت، خود را در معرض نسیم های رحمت الهی قرار دهید و تلاش کنید از برنامه‌هایی که به عنوان جشن و مجالس چراغانی، شادباش، مدیحه‌سرایی، سخنرانی و همایش برگزار می‌شود، در جهت اهداف عالی آن یگانه دوران، بهره‌برداری شود و پیرامون شخصیت منحصر به فرد آن ولیّ خدا و ابعاد و اطراف و خصائص مأموریت بزرگی که بر عهده آن حضرت است تبلیغ شود که همه این برنامه‌ها، موجب خشنودی و رضایت خاطر آن حضرت است.

در این ایّام، باید کاستی‌ها و نقاط ضعفی را که در جامعه داریم، مطرح کنیم؛ برای ترمیم و برطرف کردن آنها تصمیم بگیریم؛ بکوشیم در این فرصتی که تعبیر به فرصت طلایی برای آن بسیار کم است، استفاده فراوان کنیم و در برابر مظاهر فسادی که معنویات، اخلاق و انسانیت جهان را به سوی سقوط، سِیر می‌دهد، عکس العمل نشان دهیم.

باید شیعیان اهل بیت علیهم السلام با حضورهای مخلصانه و تعظیم و تجلیل از این شعائر و استفاده صحیح و آگاهانه از این مراسم، هویّت دینی خود و استقلال اسلامی را هر چه بیشتر آشکار کنند.

اینجانب به سهم خود برای شما عزیزانی که در برنامه‌های با شکوه نیمه شعبان، احساسات پاک ولایی و ارادت خود را به پیشگاه حضرت بقیة الله عجل الله تعالی فرجه الشریف اظهار می‌نمایید، تأیید و تسدید مسئلت می‌نمایم؛ امّید آن که همگان مشمول دعوات و عنایات آن امام همام باشید؛ و السلام علیکم و رحمة الله

شعبان المعظم 1436

لطف الله صافی

 

سه شنبه / 5 خرداد / 1394