پنجشنبه: 1403/01/9
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت الله العظمي صافي ضمن محكوم كردن اعمال وحشيانه‌ي صهيونيست‌ها در حمله به مردم بي‌گناه‌ غزه:
راه نجات غزه،‌پيروي از فرهنگ حسيني است.

جمعی از آمران به معروف و پرسنل بنیاد شهید سراسر كشور صبح روز یك‌شنبه 8/10/87 با حضور در دفتر حضرت آیت الله العظمی صافی با معظم له دیدار كردند.

معظم له در این دیدار اهداف امام حسین علیه السلام از قیام عاشورا را بیان كردند و فرمودند: كار امام حسین علیه السلام امر به معروف و نهی از منكر بود كه از مسائل مهم اسلام است و در قرآن به صراحت به آن اشاره شده است.

ایشان حادثه عاشورا را حادثه‌ای بی‌مانند در تاریخ خواندند كه نه در گذشته سابقه داشته و نه در آینده مانند آن اتفاق خواهد افتاد و افزودند:  مقام حضرت سیدالشهدا علیه السلام یك مقام امامت، ولایت و اتصال به خداوند متعال است كه نمی‌توانیم آن را تصور كنیم ولی استقامت عقیده و قوّت ایمانی كه اصحاب ایشان از خودشان نشان دادند، اسباب افتخار برای بشریت است.

مرجع تقلید شیعیان، مكتب برخاسته از حادثه عاشورا را مكتبی عالمگیر دانستند و بیان داشتند: در همه جا از روستا و دانشگاه و حوزه علمیه و از همه كس از پیر و جوان و خردسال، همه شاگردان كلاس‌های این مكتب و دانشگاه هستند و هر كسی به حسب استعداد خود از آن بهره می‌برد و ساخته‌ می‌شود.

ایشان با بیان اینكه مكتب حسینی همه را تحت پوشش برنامه‌های اخلاقی، معارفی و دینی خود قرار داده است، مهمترین برنامه‌ی این مكتب را امر به معروف و نهی از منكر خواندند و تصریح كردند: اگر در جامعه‌ای امر به معروف و نهی از منكر زنده بماند، همه جهات فضیلتی در جامعه زنده می‌ماند و اگر ضعیف شود، معنویت ضعیف می‌شود و تربیت اولاد، دانشگاه، دولت و مردم همه ضعیف می‌شوند.

معظم له با استشهاد به روایت « تمام اعمال نیك آدمی دركنار امر به معروف و نهی از منكر، مثل قطره‌ای از دریا است»، فرمودند: هر چه ما كم داریم از جهت این است كه امر به معروف و نهی از منكر در بین مسلمانان طرد شده است و مسلمانان عكس‌العمل لازم را در مقابل منكرات و مفاسد از خود نشان نداده‌اند.

حضرت آیت الله العظمی صافی به روایت دیگری از رسول گرامی اسلام اشاره كردند و افزودند: پیامبر گرامی اسلام تصریح فرموده‌اند كه امت من در خیر و خوبی هستند مادامی كه امر به معروف و نهی از منكر در جامعه انجام شود و اگر ترك شود، بركات برداشته می‌شود و گرفتاری‌ها زیاد می‌شود.

ایشان احیای فریضه امر به معروف و نهی ازمنكر از سوی خانواده شهدا و كسانی كه سوابق ارزشی دارند را شایسته دانستند و ادامه دادند: سزاوار است كه همه مؤمنان به این برنامه اهتمام ورزند و با الهام از عاشورا و امام حسین علیه السلام، این فرهنگ در جامعه زنده و احیا شود.

معظم له به جنایات صهیونیست‌ها در غزه اشاره كردند و اظهار داشتند: البته از صهیونیست‌ها جز این انتظار نمی‌رود و سوابق تاریخی‌ آنها بدتر از این فجایع را نشان داده است ولی از كسانی انتظار است كه سكوت می‌كنند و اعتراض نمی‌كنند؛ از سلاطین عرب و از كسانی كه می‌گویند ما مسلمانیم ولی با صهیونیست‌ها همكاری می‌كنند.

ایشان به لزوم اتحاد مسلمین پرداختند و افزودند: اگر یك میلیارد و نیم مسلمان با هم متحد شوند و با هم هماهنگ الله اكبر بگویند همه این یهودیان صهیونیست متلاشی می‌شوند ولی تفرقه میان مسلمانان و مرزهای جغرافیایی و سران غیر شرافتمند كشورهای عربی، ما را از هم جدا كرده است.

این مرجع تقلید به تشریح روایتی از رسول گرامی اسلام پرداختند و ادامه دادند: رسول گرامی اسلام می‌فرماید: گویا می‌بینم زمانی را كه به مسلمانان حمله می‌شود و آنها را متفرق و جدا می‌كنند مانند افراد گرسنه‌ای كه به سفره حمله می‌كنند. از پیامبر پرسیده می‌شود كه آیا جمعیت مسلمانان كم است كه چنین اتفاقی می‌افتد؟ پیامبر می‌فرمایند نه، دلیل تفرقه و جدایی مسلمانان حب و دوستی دنیاست كه دل‌های آنها را تسخیر كرده است و اینكه از مرگ بیزارند.

 معظم له به كشتار مسلمانان و شیعیان در نقاط مختلف دنیا از جمله غزه و پاراچنار اشاره كردند و افزودند: همه اینها برای این است كه امر به معروف و نهی از منكر، هدایت‌های قرآنی و اسلامی و تربیت اسلامی زنده نیست.

ایشان ضمن محكوم كردن اعمال و فجایع ننگین صهیونیست‌ها در روز‌های اخیر در غزه فرمودند: اگر می‌خواهید فلسطین استقرار یابد و صهیونیست‌ها از آنجا خارج شوند، باید فرهنگ امام حسین علیه السلام آنجا پیاده شود و همه از اصحاب امام حسین علیه السلام درس و الهام بگیرند. اگر دنیا و جامعه ما حسینی شود، عظمت اسلام بیشتر خواهد شد.

معظم له ادامه دادند: امیدوارم كه مسلمانان بتوانند انتقام خون كودكان و جوانان غزه را از این صهیونیست‌ها بگیرند و به بركت عاشورای حسینی بتوانیم خود را بسازیم و بر حیات دینی خود بیافزاییم.

يكشنبه / 8 دى / 1387