پنجشنبه: 1403/01/9
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت الله العظمي صافي در ديدار جمعي از فرماندهان سپاه:
مدعيان حقوق بشر، در نسل‌كشي غزه ساكت‌اند.

حضرت آیت الله العظمی صافی صبح یكشنبه 22/10/87 جمع‌ كثیری از پرسنل و فرماندهان سپاه پاسداران شركت‌كننده در طرح بصیرت را به حضور پذیرفتند.

معظم له با تسلیت ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین علیه السلام به حضرت بقیة‌الله الاعظم ارواحنا فداه و شیعیان جهان، فرمودند: باید از عاشورای حسینی و قیام حضرت سیدالشهداء و همه بركاتی كه به واسطه حركت ایشان فراهم شده است بهره‌مند باشیم و از فداكاری و ایثار اباعبدالله الحسین علیه السلام و اصحابش الهام بگیریم و در خط ولایت ائمه طاهرین علیهم السلام ثابت قدم باشیم.

ایشان به عظمت و بزرگی نهضت اشاره كردند و زبان‌ و قلم را عاجز از بیان پیام آن دانستند و افزودند: در برنامه‌های عزاداری و سوگواری حضرت سید الشهداء هر كس كم و بیش به حسب معرفت خود از بركات این عزاداری‌ها بهره‌مند می‌شود. در این برنامه‌ها است كه افراد ساخته می‌شوند و هویت اسلامی خود را حفظ می‌كنند.

مرجع تقلید شیعیان، ادامه دادند: اگر خدایی ناخواسته خدشه‌ای در معنویات افراد وارد شده باشد، در این برنامه‌های عزاداری دهه عاشورا و محرم و صفر به حیثیات و هویت خود برمی‌گردند و متوجه حقایق و معنویاتی می‌شوند كه انسان برای آنها خلق شده است.

معظم له یكی از اهداف بزرگ قیام عاشورا را احیا، حفظ و نجات دین خواندند و بیان داشتند: با توجه به شرایط و وضعیتی كه در آن زمان پیش آمده بود اگر این نهضت و حركت پیش نیامده بود، اسلام منقرض می‌شد و سیدالشهدا اسلام را تجدید حیات كردند و با خون خود و اصحابش این شجره طیبه را سیراب كردند.

حضرت آیت الله العظمی صافی با اشاره به حادثه عاشورا، جدال بین حق و باطل را در طول تاریخ یاد‌آور شدند و حادثه غزه را نمونه‌ای دیگر از این تقابل خواندند و افزودند: الان هم می‌بینید كه در دنیا چه اوضاعی است و این مسأله غزه و فلسطین و جنایاتی كه از صهیونیست‌ها صادر می‌شود، از اتفاقات نادر تاریخ است و از كسانی كه خود داعیه تمدن و حقوق بشر دارند، روی ‌می‌دهد.

معظم له ادامه دادند: عدالت و حقوق بشری كه اینها می‌گویند همین است كه در غزه عمل می‌كنند و دائماً جنایت می‌كنند و زن و كودك بی‌دفاع را به خاك و خون می‌كشند.

ایشان سازمان ملل و نهادهای بین‌المللی را بازی استعمار برای تسلط بر ملل و جوامع دانستند و تصریح كردند: استعمار می‌خواهد به این وسیله بشریت را فریب بدهد و سیادت و سروری خود را بر دنیا باقی بگذارد و با فتنه‌انگیزی، مسلمانان و جوامع را به استضعاف بكشاند.

معظم له نعمت عزاداری و سوگواری بر امام حسین را مغتنم خواندند و فرمودند: پیام‌هایی كه حركت حضرت سیدالشهدا علیه السلام به امت داده است، تا روز قیامت حركت‌بخش است و ثبات و استقامت قدم به مسلمانان می‌بخشد.

ایشان به زمان رضا خان و برنامه‌های اسلام زدایی وی در ایران اشاره كردند و بیان داشتند: از جمله مسائلی كه رضا خان در پی حذف آن بود، عزاداری بر امام حسین علیه السلام بود كه گفته بود اگر بخواهیم مسلمانان را در اختیار بگیریم و بر آنها مسلط شویم، باید اول این عزاداری‌ها و شعائر از بین برود.

مرجع تقلید شیعیان، ادامه دادند: از برنامه‌های دیگر رضاخان برای محو اسلام، حذف برنامه‌های جشن نیمه شعبان، مبارزه با حجاب و جدا كردن روحانیت از مردم بود.

ایشان به ندای «هیهات مناالذله» اباعبدالله الحسین اشاره كردند و فرمودند: ما باید در این اوضاع و زمانه به ائمه علیهم‌السلام متوسل شویم و ولایت اهل‌بیت علیهم‌السلام را مغتنم بدانیم كه سرمایه‌ی بزرگ حیاتی ماست و عزت دنیا و آخرت ما وابسته به آن است و از ایشان و اصحابش الهام بگیریم كه در این صورت  ذلیل و خوار نمی‌شویم.

معظم له هشت سال دفاع مقدس و حضور جوانان در عرصه‌های جنگ حق علیه باطل را را الهام از حركت امام حسین علیه‌السلام خواندند و افزودند:وقتی گفتند كه دین در خطر است و راه امام حسین علیه‌السلام را بروید چنین حركتی روی داد كه جوانان بافداكاری می‌رفتند در حالی كه می‌دانستند ممكن است شهید شوند و بازنگردند؛ این موج بزرگ، الهام گرفته از حركت سیدالشهدا علیه‌السلام بود و اگر غیر از این بود چنین حركت و فداكاری‌هایی در مقابل هجوم صدام به وقوع نمی‌پیوست.

يكشنبه / 22 دى / 1387