جمعه: 1403/01/31
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت الله العظمي صافي در ديدار جمعي از سپاهيان و كارشناسان هوا و فضا:
پيشرفت‌هاي حاصل شده از عنايات و الطاف حضرت بقية‌الله است.

حضرت آیت الله العظمی صافی صبح یكشنبه 11/12/87 جمعی از پرسنل و فرماندهان نیروهای زمینی و هوایی سپاه و گروهی از كارشناسان هوا و فضای وزارت دفاع و مجری پروژه ماهواره امید را به حضور پذیرفتند.

در این دیدار معظم له با اشاره به توفیقات و پیشرفت‌هایی كه برای نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران حاصل شده است فرمودند: همه این توفیقات و اینكه در دنیا توانسته‌ایم اعلام موجودیت بكنیم از آثار و بركات و عنایات آقا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است و در این پیشرفت‌هایی كه الحمدلله حاصل شده است وجود نازنین ایشان به ما مدد داده است و ما از ایشان مدد می‌گیریم.

ایشان دفاع از حدود و ثغور و حیثیات جامعه اسلامی را عبادتی بزرگ برشمردند و افزودند: در گذشته مردم مقید بودند كه كارهایی كه ثوابش خیلی بیشتر است انجام دهند و یكی از عباداتی كه انجام می‌دادند؛ مرزبانی بود؛ بدون اینكه از كسی پول بگیرند مدتی را در مناطق مرزی اسكان می‌كردند و حفاظت از مرزها را به عهده می‌گرفتند.

معظم له سعی و تلاش جهت رشد و اعتلای جمهوری اسلامی را عبادت بزرگی دانستند و فرمودند: كسانی كه در این مسیر هستند و این توفیق نصیبشان شده است، باید قدر بدانند و این خدمات بزرگی كه انجام می‌دهند در پای خدا و حضرت ولی عصر ارواحنا فداه بگذارند و در انجام این اعمال خلوص نیت داشته باشند.  

مرجع تقلید شیعیان ضمن مقایسه‌ی بین قبل و بعد از انقلاب بیان داشتند: در گذشته هویت خود را گم كرده بودیم و مثل این كه نمی‌دانستیم مسلمانیم و نمی‌دانستیم كه باید دین خود را حفظ كنیم در حالی كه امروز خودمان را یافته‌ایم و استقلال پیدا كردیم و در دنیا اعلام موجودیت می‌كنیم و به همین دلیل این آثار و پیشرفت‌ها ظاهر می‌شود.

حضرت آیت الله العظمی صافی با بیان اینكه همه این موفقیت‌ها به خاطر اینست كه ما خواستیم زیر سایه امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف قرار بگیریم، فرمودند: حالا ما افتخار می‌كنیم كه زیر سایه امام زمان قرار داریم و فهمیده‌ایم كه توانایی‌های بسیاری داریم و نباید در دنیا ضعیف باشیم و دیگران ما را استضعاف كنند كه خدا نیز دوست ندارند كه بندگانش را ضعیف ببیند.

معظم له به زمان رضاخان و ممنوع بودن عزاداری‌های محرم و جشن و چراغانی نیمه شعبان اشاره كردند و ادامه دادند: آن خبیث می‌خواست كه وابستگی ما به اهل بیت و امام زمان ارواحنا فداه در جامعه‌ی شیعی از بین ببرد و مردم را از هویت خویش جدا كنند و بی‌هویت كند.

ایشان در ادامه خطاب به مسئولین فرمودند: امیدوارم كه مسئولین و كسانی كه بر سر كار هستند این نكات را بدانند كه باید تمام مطالب در سایه احكام اسلام و عمل به دین و احترام به ظواهر شریعت باشد و امتیازات اسلامی و فرهنگ اسلامی ما محفوظ بماند.

حضرت آیت الله العظمی صافی به طرح بصیرت نیروهای مسلح اشاره كردند و اظهار داشتند: شیعیان همه بصیرت دارند ولی همه‌ی ما  نیاز به افزایش بصیرت، بینش و معرفت داریم. اخلاق و شخصیت انسان در گرو اینست كه انسان بصیرت داشته باشد و درآیات خدا تفكر داشته باشد و از ظاهر دنیا به باطن آن برسد.

يكشنبه / 11 اسفند / 1387