پنجشنبه: 1403/01/9
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت الله العظمي صافي در ديدار معاون فرهنگي دانشگاه آزاد بر اصلاحات اساسي در دانشگاه‌ها‌ تأكيد كردند.

حضرت آیت الله العظمی صافی صبح یكشنبه 11/12/87 آقای دكتر مظاهری، معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی و هیئت همراه را به حضور پذیرفتند.

در این دیدار معظم له ضمن تأكید بر اخلاق محوری در دانشگاه‌ها فرمودند: دانشگاه آزاد اسلامی همان‌گونه كه از نام آن پیداست باید اسلامی باشد و فضایی دینی در آن حاكم باشد.

ایشان علم و اخلاق را دو بال جدانشدنی از یكدیگر دانستند و افزودند: آنچه كه در درجه اول اهمیت قرار دارد اخلاق است كه باید دانشگاه‌ها آن را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند و علم بدون اخلاق برای جامعه خطرساز است.

مرجع تقلید شیعیان، ضرورت كار فرهنگی در دانشگاه‌ها را یاد‌آور شدند و بیان داشتند: دانشگاه‌های ما باید انسان‌ساز باشند و محصول آن ارتقای سطح علم و اخلاق و فرهنگ جامعه و حضور نیروهایی موفق در عرصه اجتماع باشد.

معظم له با توجه به نگرانی‌هایی كه متدینین و مومنین از دانشگاه‌ آزاد دارند ادامه دادند: فرهنگ غنی و معارف اصیل اسلام باید به وسیله‌ی این دانشگاه بزرگ، ترویج شود و امیدست كه این نگرانی‌ها هرچه زودتر بوسیله این دانشگاه برطرف گردد.

ایشان با توجه به  مسئولیت بزرگی كه مدیران و اساتید دانشگاه‌ها بر دوش دارند،  فرمودند: آنچه حائز اهمیت است كیفیت خوب و مفید دانشگاه‌ها است و هرچه تعداد دانشجو بیشتر شود، مسئولیت مدیران و اساتید بیشتر می‌شود.

مرجع تقلید شیعیان، تحول و اصلاحات در دانشگاه‌ها را ضروری دانستند و فرمودند: دانشگاه‌ها باید در روش‌های خود برای تعمیق آموزش و گسترش تحقیقات، اصلاحات جدی داشته باشند و تفكر مدرك‌گرایی از دانشگاه‌ها حذف شود.

معظم له در پایان با تأكید بر پذیرش دانشجویان بومی، از جداسازی زن و مرد در بعضی از دانشگا‌ه‌ها تقدیر كردند.

 

يكشنبه / 11 اسفند / 1387