شنبه: 1403/02/1
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت الله العظمي صافي در ديدار جمعي از بانوان بسيجي:
بانوان مراقب باشند از سنت هاي اسلامي فاصله نگيرند

حضرت آیت الله العظمی صافی صبح چهارشنبه 16/2/88 جمعی از افسران نیروی زمینی و هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همچنین گروهی از بانوان بسیجی را به حضور پذیرفتند.

در این دیدار معظم له با اشاره با فرا رسیدن ایام فاطمیه، شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را تسلیت عرض نمودند و افزودند: یكی از افتخارات مسلمین این است كه در كنار علما و رجال بزرگ دینی بانوان شاخصی قرار گرفته اند كه نمونه بارز آن حضرت زهرا سلام الله علیها است كه دركنار امام علی علیه السلام در مسیر تقرب به درگاه خداوند قرار گرفت.

ایشان در ادامه به ویژگی‌های حضرت زهرا سلام الله علیها پرداختند و فرمودند: وجود چنین زن هایی در تاریخ ما نشان دهنده‌ی این است كه در جوامع اسلامی زن ها دارای جایگاه و احترام ویژه می باشند كه باید الگوی زنان عصر حاضر قرار گیرند.

مرجع تقلید شیعیان با تاكید بر نظر ویژه اسلام به جایگاه زن در جامعه تصریح كردند:بانوان باید مراقب باشند تا از سنت های افتخارآمیز اسلام فاصله نگیرند و موضع دینی خود را حفظ كنند.

معظم له با استشهاد به آیاتی از سوره احزاب كه در آن صفات مومنان را ذكر نموده است، ادامه دادند: در اسلام مرد و زن در كنار هم با حفظ ارزش ها می توانند مسیر تعالی جامعه را فراهم كنند.

حضرت آیت الله العظمی صافی  با نكوهش بعضی از رفتارهای عصر جاهلیت به تبیین دستاوردهای اسلام پرداختند و با اشاره به خدمات ارزشمندی كه این دین برای بانوان به ارمغان آورده است، فرمودند: اسلام بانوان را به این مقام رسانید و توانست زن را از اعتقادات خرافه عرب جاهلیت و زنده به گور كردن دختران نجات دهد.

معظم له دین مبین اسلام را دینی كامل خواندند و افزودند: ما باید فرهنگ اسلام را خوب بشناسیم و نسبت به حفظ ارزش های آن همچون مساله محرم و نامحرم مقید باشیم.

ایشان در ادامه با تبیین فرهنگ غنی اسلامی به تقبیح الگوبرداری از فرهنگ مبتذل غربی پرداختند و اظهار داشتند: ما به عنوان پیروان دین مبین اسلام باید بفهمیم كه اسلام چه مسئولیت هایی بر دوش ما نهاده و باید مواظب باشیم هویت دینی خود را از دست ندهیم

مرجع تقلید شیعیان به جایگاه و اهداف ارزشی سپاه اشاره كردند و فرمودند: سپاه پاسداران از جمله نهاد هایی است كه پس از انقلاب توانست به وظایف خود در حد انتظارات عمل كند.

معظم له در پایان سخنان خود با تأكید بر حفظ ارزش‌ها و سنت‌ها افزودند: شما باید مواظب باشید تا تحت تاثیر تبلیغات سو قرار نگیرید و فرهنگ اسلام كه بالاترین فرهنگ است را در جامعه پیاده كنید.

چهارشنبه / 16 ارديبهشت / 1388