جمعه: 1403/01/31
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت الله العظمي صافي در ديدار اعضاي همايش روحانيت و جوانان، بر ضرورت تحكيم پيوند روحانيت با جوانان تأكيد كردند.

حضرت آیت الله العظمی صافی عصر روز چهارشنبه 16/2/88 اعضای ستاد برگزاری همایش مناسبات روحانیت و جوانان را به حضور پذیرفتند.

در این دیدار معظم له آینده جامعه را متعلق به جوانان دانستند و ضمن تأكید بر سرمایه‌گذاری روی این قشر فرمودند: افراد سالمند و كسانی كه مرحله جوانی را طی كرده‌اند و دیگر راهی برای بازگشت به دوران پرشور و نشاط جوانی و عبادت واقعی خدا را ندارند، باید همه‌ی كوشش خود را صرف تربیت نسل جوان كنند.

ایشان با اشاره به فتنه‌های دشمنان در انحراف جوانان از سنت‌های اسلامی بیان داشتند: امروز دشمن در داخل و خارج همه‌ی سنت‌های اسلام حتی عقاید حقه مذهب شیعه را مورد هجوم قرار داده و در این حمله، نوك پیكان را به سمت جوانان گرفته است.

مرجع تقلید شیعیان، لزوم رسیدن به شیوه‌های نوین در راه برقراری ارتباط با نسل جوان را مورد تأكید قرار داده و افزودند: باید با بهترین شیوه، نسل جوان را نسبت به این خطرات آگاه كرد و در این راه وظیفه اصلی روحانیون این است كه با آمادگی كامل و به روز كردن اطلاعات خود همچنین با مطالعات فراوان پیرامون عقاید شیعه، در برابر این خطرات، جوانان را یاری نمایند.

آیة الله العظمی صافی احساس مسئولیت را برای روحانیون در این شرایط، مهمترین وظیفه دانسته و تصریح كردند: طلاب باید امروز به معنای واقعی در خود احساس مسئولیت نمایند و بدانند كه مملكت امام زمان و جوانان شیعه كه فرزندان حضرت هستند، با تبلیغات دشمن در حال از بین رفتن هستند و باید با این اعتقاد و احساس مسئولیت وارد صحنه شوند.

ایشان ضمن انتقاد از روحانیونی كه تمام وقت خود را در شهر قم قرار داده‌اند افزودند: از قدیم الایام در حوزه مرسوم بود كه طلاب پس از خواندن ملزومات طلبگی و آمادگی از لحاظ تثبیت شدن عقاید به شهرها یا روستاهای دیگر می‌رفتند ولی امروز با امكاناتی كه در قم قرار داده شده، حتی طلاب از شهرهای دیگر هم رو به قم می‌آیند كه این برای حوزه و جامعه از خطرات جدی می‌باشد.

معظم له ادامه دادند: روحانیون و طلاب  باید بعد از مدتی به سمت شهر و روستاهای دیگر برود تا در برابر بدعت‌ها و عقاید منحرفه مردم را یاری رساند.

ایشان در ادامه با اشاره به برگزاری همایش مناسبات روحانیون و جوانان فرمودند: حوزه در این سال‌ها از ظرفیت‌ها و امكاناتی كه داشته، استفاده نكرده است و همین غفلت باعث ایجاد فاصله بین جوانان و روحانیت شده است و باید هرچه زودتر با تدبیر و برنامه‌ریزی صحیح این خلاء برطرف شود.

مرجع تقلید شیعیان به راههای جذب جوانان اشاره كرده و فرمودند: طلابی كه برای ارتباط با این قشر انتخاب می‌شوند باید از لحاظ اخلاقی و شخصیتی در حد بالا باشند و از درد نسل جوان آگاه باشند و با سخنان تند و تیز جوانان را از دین دور ننمایند

معظم له ادامه دادند: طلاب باید به مطالعه‌ی دقیق سیره‌ی پیامبر گرامی و ائمه طاهرین علیهم السلام بپردازند تا راه صحیح برقراری ارتباط را از آن بزرگواران فرا بگیرند. همچنین باید با اعطای نقش و مسئولیت به جوانان در حوزه‌ی دین آنها را وارد تبلیغات و دستگاه‌های دینی نمود و از این طریق فكر او را به سمت و جهت دین و روحانیت اصلی و واقعی هدایت نمود.

حضرت آیت الله العظمی صافی در پایان بیانات خود اعضای همایش را به عدم ورود به مسائل سیاسی كشور فراخواندند و فرمودند: به طور جدی از برگزار كنندگان این همایش می‌خواهم به مسائل سیاسی وارد نشوند. جوانان ما از درك بالایی برخوردارند و در صورتی كه بفهمند برگزاری این همایش برای اهداف خاص سیاسی طرح‌ریزی شده، فاصله‌ای جبران ناپذیر بین روحانیت و جوانان ایجاد می‌شود.

چهارشنبه / 16 ارديبهشت / 1388