جمعه: 1403/01/31
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت الله العظمي صافي در بازديد از نمايشگاه حديث غربت:
احياي امر حضرت صديقه كبري، احياي ارزش‌هاي اصيل شيعي مي‌باشد.

حضرت آیت الله العظمی صافی شب گذشته به صورت سرزده و غیر منتظره از نمایشگاه «حدیث غربت در كوچه‌های بنی‌هاشم »دیدن كردند.

در این بازدید كه در فضایی آكنده از معنویت انجام شد، معظم له از مسجد پیامبر، خانه حضرت زهرا سلام الله علیها، كوچه بنی هاشم و قبرستان بقیع بازدید كردند.

در هنگام بازدید آیت الله العظمی صافی، مسئولان و برگزاركنندگان این نمایشگاه گزارشی از روند ساخت و همچنین استقبال مردم از این مكان معنوی را به محضر معظم له ارائه كردند.

حضرت آیت الله العظمی صافی سپس با حضور در خانه‌ی نمادین حضرت زهرا سلام الله علیها در سخنانی فرمودند:اوضاع دنیا طوری شده است كه همه گروه‌ها اعلام وجود می‌كنند تا از بین نروند و شیعیان باید با اعلام وجود حیات دینی خود، معارف اهل بیت را به همه جا گسترش دهند. دستوراتی كه در اسلام آمده اعم از نماز جماعت، حضور در مراسم‌های مذهبی و حضور در حج؛ همه یعنی اعلام حیات شیعه و این كار با شكوه نیز شعبه‌ای از همین اعلام وجود شیعه می‌باشد.

ایشان با تقدیر از نقش جوانان در نشر معارف اهل بیت علیهم السلام فرمودند: امروز بیشتر كارهای سازنده در ترویج مكتب شیعه با همت جوانان انجام می‌شود و انتظار امام زمان از جوانان نیز خیلی زیاد است و هر چه در راه مقاصد حضرت ولی عصر گام بردارند سبب خوشحالی وجود مقدس ایشان می‌شود.

مرجع تقلید شیعیان با گرامیداشت یاد شهدای حادثه تروریستی روز شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها در زاهدان فرمودند: این شهدا برای شیعه افتخارند. افرادی كه با این همه استقامت در سخت‌ترین مناطق كشور ایستادگی می‌كنند و احیای امر ولایت حضرت امیر المؤمنین علیه السلام را انجام می‌دهند و در كنار آنها هم سنگدلانی با بدترین عقاید آنها را تحت فشار قرار می‌دهند، برای این شیعیان بیشترین اجر و ثواب در راه استقامتشان خواهد بود.

حضرت آیت الله العظمی صافی ضمن با ابراز خرسندی و تقدیر و تشكر فراوان از برگزار كنندگان این نمایشگاه سراسر نور و معنویت فرمودند: كسی كه باید از این كار عظیم شما تشكر تشكر كند خود حضرت زهرا و امیر المؤمنین علیهما السلام می‌باشند كه اجر شما در نزد آنها محفوظ می‌باشد. این كار چون از روی نیت‌های پاك انجام شده و برای تقرب به ولایت ائمه اطهار است جایی برای تشكر من و امثال من نمی‌باشد. زیرا اجر و ثواب و تشكر حضرت زهرا برای شما از همه چیز بالاتر است.

ایشان با اشاره به استقبال گسترده مردم در روزهای قبل از این نمایشگاه فرمودند: اگر تمام برنامه‌هایی كه شما در اینجا در نظر گرفته‌اید فقط موجب هدایت یك نفر هم بشود انجام این كار سزاوار می‌باشد و موجب خشنودی حضرت ولیعصر ارواحنا فداه خواهد بود گرچه همه افرادی كه حضور یافته‌اند تا حدی منقلب شده‌اند.

در پایان معظم له با حضور در قبرستان بقیع، یادآوری جنایات وهابیون در از بین بردن آثار شیعه در عربستان را از سوی مسئولان برگزاری نمایشگاه جهت آشنایی نسل جوان با این فرقه منحرف خواستار شدند.

همچنین به هنگام حضور مرجع عالیقدر در خانه حضرت زهرا یكی از مداحان اهل بیت با یادآوری وداع حضرت علی با حضرت صدیقه طاهره علیهما السلام دقایقی را به ذكر مصیبت و عزاداری پرداخت.

پنجشنبه / 11 دى / 1348