شنبه: 1403/02/1
نسخه مناسب چاپSend by email
آيت‌الله العظمي صافي‌گلپايگاني در ديدار جمعي از مهدويت‌پژوهان:
آشنا كردن مردم با امام زمان خدمت به بشريت است.

آیت‌الله العظمی صافی‌ صبح روز دوشنبه 18/3/88  جمعی از متخصصان و دانش‌پژوهان مركز تخصصی مهدویت را به حضور پذیرفتند.

معظم له در این دیدار اظهار داشتند: مسئله وجود حجت، بسیار با اهمیت است و تمام عالم بر وجود ایشان استقرار یافته است و طلاب باید از بركات وجودی آن حضرت بیشتر از همه استفاده كنند.

ایشان ضمن تأكید بر تحقیق و پژوهش،‌ زحمات علمای گذشته را در تبیین مهدویت بسیار با بركت خواندند و افزودند: خدمات گذشتگان بسیار ارزشمند بوده و آنچه امروز داریم، حاصل زحمات و رنج‌های بزرگان پیرامون مهدویت است كه باید برنامه‌ها و تشكیلات منظم و هدفمندی، همراه با خلوص نیت در راستای آشنا كردن مردم با امام زمان ارواحنا فداه در حوزه و دیگر نهادهای علمی ایجاد شود.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به لزوم تبلیغ و ترویج فرهنگ مهدویت ادامه دادند: بشریت باید از وجود حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف استفاده كند زیرا آشنایی مردم جهان با امام زمان ارواحنا فداه خدمت به بشریت است و این  مسئله باید جهانی شود.

حضرت آیت الله العظمی صافی تصریح كردند: بشریت از توجه به بقیة‌الله الاعظم ارواحنا فداه غافل است و باید در سخنرانی‌ها، پژوهش‌ها، تالیف كتاب‌ها و مقالات در راستای خدمت به حضرت گام برداشت.

معظم‌له با اشاره به ضرورت استفاده از ابزار روز برای تبلیغ بیان داشتند: باید به وسیله ابزارهای جدید تبلیغاتی در برابر شبهات بایستیم و با آمادگی كامل به معرفی امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف  بپردازیم و مردم جهان را با وجود نازنین ایشان آشناتر كنیم.

ایشان با اشاره به هجوم ادیان و فرق ساختگی بیان داشتند: یكی از مسایل مهم، شناسایی مكان‌‌هایی است كه فرق ضاله رخنه كرد‌ه‌اند و باید با آگاهی بخشی به مردم و پاسخ به سئوالات و شبهات، آنها را به راه راست هدایت كنیم.

مرجع تقلید شیعیان فرمودند: برای رسیدن به این مهم، نیازمند محققان و متخصصان آگاه به مسایل و شبهات پیرامون امام زمان (عج) هستیم و محققان در این مسایل باید توجه بیشتری به معنویت و تقوا داشته باشند.

دوشنبه / 18 خرداد / 1388