جمعه: 1403/01/31
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت‌الله العظمي صافي‌گلپايگاني در ديدار رئيس دانشگاه حضرت معصومه سلام الله عليها :
دانشگاه‌هاي مخصوص بانوان بايد گسترش يابد.

________________________________________
حضرت آیت الله العظمی صافی صبح دوشنبه 88/7/27 رئیس و جمعی از اساتید دانشگاه دخترانه حضرت معصومه سلام الله علیها را به حضور پذیرفتند.
معظم له با تأكید بر ارتقای علم و دانایی دختران جامعه به عنوان مادران آینده، اظهار داشتند: اسلام فراگیری علم و دانش و كسب معرفت و بصیرت را همواره مورد تاكید و تشویق قرار داده است و جامعه اسلامی را به ارتقای درك و فهم عمومی دعوت كرده است.

________________________________________
حضرت آیت الله العظمی صافی صبح دوشنبه 88/7/27رئیس و جمعی از اساتید دانشگاه دخترانه حضرت معصومه سلام الله علیها را به حضور پذیرفتند.
معظم له با تأكید بر ارتقای علم و دانایی دختران جامعه به عنوان مادران آینده، اظهار داشتند: اسلام فراگیری علم و دانش و كسب معرفت و بصیرت را همواره مورد تاكید و تشویق قرار داده است و جامعه اسلامی را به ارتقای درك و فهم عمومی دعوت كرده است.
این مرجع تقلید افزودند: اسلام از جهل و نادانی نفرت دارد و آن را درد بزرگی برای جوامع انسانی می‌نامد، اولیاء و انبیاء الهی همواره به علم و معرفت دعوت می‌كردند، آیات قرآن نیز با هدف خارج كردن بشریت از جهل نازل شد.
حضرت آیت‌الله صافی‌گلپایگانی بیان داشتند: دختران امروز، مادران فردای جامعه اسلامی هستند لذا كسب دانش و دانایی لازم جهت تربیت فرزندان خوب و صالح و همسرداری اسلامی برای دختران الزامی است.
ایشان افزودند: برای ارتقای سطح علمی و افزایش دانش دختران جامعه نیازمند دانشگاه‌ها و دانشكده‌های اختصاصی دخترانه هستیم تا دانشگاه‌ها از این فضای مختلط و فضای نگران كننده خارج شوند و بتوانند آزادانه به تحصیل علم بپردازند و از هرگونه فساد و تباهی به دور باشند.
ایشان با اشاره به نارضایتی و نگرانی اولیای دانشجویان بیان داشتند: اختلاط دختران و پسران در دانشگاه‌های كشور آسیب بزرگی به جامعه می‌زند و معایب و مفاسد مختلفی در دانشگاه‌ و به طبع آن در جامعه به وجود می‌آورد.
معظم‌له تصریح كردند: اگر بتوانیم دانشگاه‌های مستقل دخترانه مانند دانشگاه حضرت معصومه سلام الله علیها را در كشور گسترش دهیم و جواب‌گوی مسائل علمی و تربیتی دختران باشیم در آینده شاهد حضور مادران آگاه و عالم در جامعه خواهیم بود.
حضرت آیت‌الله صافی‌گلپایگانی تاكید كردند: باید رشته‌هایی برای دختران در دانشگاه‌ها آموزش داده شود كه كاملا با روحیه زنانه سازگار باشد و برای آینده آنها مفید باشد.
این مرجع تقلید با اشاره به لزوم آموزش برخی رشته‌های مورد نیاز جامعه افزودند: رشته‌هایی در زمینه پزشكی، خانه‌داری، همسرداری و تربیت فرزندان از دیدگاه اسلامی می‌تواند در تربیت آینده جامعه مفید باشد و در كاهش طلاق‌ها و مشكلات خانوادگی بسیار موثر خواهد بود.
ایشان در پایان فرمودند: امروز متاسفانه برخی رشته‌های دانشگاهی با نیاز جامعه سازگار نیست و حتی بسیاری از مدرك‌هایی كه صادر می‌كنند بی‌ثمر است و بسیاری از لیسانس‌ها و دكتر‌های این جامعه شغلشان با رشته‌های تحصیلی آنها متفاوت است كه همه اینها صرف هزینه‌های بی‌ثمر و هدر رفتن وقت با ارزش جوانان را به همراه دارد.

 

سه شنبه / 28 مهر / 1388