جمعه: 1403/01/31
نسخه مناسب چاپSend by email
آيةاللّه العظمي صافي‌گلپايگاني: معارف رضوي در مراكز علمي تحقيق و تدريس شود

زندگى امام رضا علیه‌السلام یك مكتب و مدرسه است و اخلاق و رفتار ایشان باید الگو و سرمشق امت اسلامى باشد و در حوزه‌هاى علمیه تدریس شود.

زندگى امام رضا علیه‌السلام یك مكتب و مدرسه است و اخلاق و رفتار ایشان باید الگو و سرمشق امت اسلامى باشد و در حوزه‌هاى علمیه تدریس شود.
حضرت آیةاللّه العظمی صافى روز شنبه 88/7/25 با بیان این مطلب در دیدار اعضاى ستاد برگزارى جشن‌هاى رضوى اظهار داشتند: معارف اهل‌بیت علیهم‌السلام در سراسر دنیا گسترش یافته است و مورد توجه همگان است، ولى باید به صورت بایسته و شایسته مردم دنیا به ویژه امت اسلامى و شیعیان با فرهنگ و معارف ائمه علیهم‌السلام بیشتر آشنا شوند.

ایشان با بیان این‌كه اهل‌بیت علیهم‌السلام در همه رشته‌هاى علمى بیانات و روایات بسیارى دارند، گفتند: امام رضا علیه‌السلام تجدید‌كننده حیات دین بودند و معارف اسلامى را در میان امت اسلامى احیا كردند.

این مرجع تقلید ادامه دادند: باید در معارف اهل‌بیت علیهم‌السلام بیشتر تحقیق و تفحص صورت گیرد و زوایاى پنهان رفتارى و شخصیتى امامان علیهم‌السلام به مردم معرفى شود.

معظم له بیان داشتند: هویت شیعه با معارف اسلامى و فرهنگ اهل‌بیت علیهم‌السلام گره خورده است و این فرهنگ موجب پیشرفت جامعه است.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به شخصیت ممتاز امام رضا علیه‌السلام عنوان كردند: هرچه انسان در رفتار و گفتار امام رضا علیه‌السلام بیشتر تأمل مى‌كند، به اهمیت نقش ایشان در بقاى اسلام و تشیع بیشتر پى مى‌برد.

این مرجع تقلید تأكید كردند: امام رضا علیه‌السلام نمونه انسان كامل الهى است و همگان ایشان را مجمع كمالات مى‌دانند.

حضرت آیةاللّه العظمی صافى‌گلپایگانى گفتند: دهه كرامت فرصت بسیار خوبى براى معرفى فرهنگ اهل‌بیت علیهم‌السلام و آشنایى امت اسلامى با ذخایر علمى و معرفتى ائمه اطهار علیهم‌السلام است.

معظم‌له در پایان با اشاره به برنامه‌هاى دهه كرامت تصریح كردند: این مراسم شادى و سرور براى اهل‌بیت علیهم‌السلام باید پاك و به دور از ‌معصیت باشد و در آن موازین و ارزش‌هاى اسلامى رعایت شود و قداست این دهه حفظ گردد.

جمعه / 1 آبان / 1388