چهارشنبه: 1403/02/5
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت‌الله العظمي صافي در مراسم آغاز عمليات ساختماني بنياد فرهنگي امامت:
با صرف منابع مالي، وهابيت همه جا مشغول دور كردن مردم از اسلام واقعي است.

حضرت آیت الله صافی در مراسم كلنگ‌زنی احداث ساختمان بنیاد فرهنگی امامت كه عصر روز چهارشنبه 12/12/88 برگزار شد با اشاره به اهمیت تخصصی كردن مسئله امامت در حوزه اظهارداشتند: از مجموع روایات شیعه و سنی این گونه استفاده می شود كه شامخ ترین مقام آدمیت و بالاترین جایگاه انسانی در جهان هستی مقام والای امامت است.
معظم له افزودند: رسالت انبیاء و نبوت آنها جایگاه خاص خود را دارد، ولی فقط برخی از انبیاء به امامت و ولایت افتخار یافتند كه در راس آنها پیامبر اكرم‌(ص)‌ بودند و امامت از اهم مسائل اسلامی است و باید مورد توجه باشد و مردم با زوایای آن آشنا شوند و بتوانند در برابر شبهات مقاومت كنند و محكم بایستند.
این مرجع تقلید ادامه دادند: همه ما هرچه داریم مرهون امامان است و اگر علومی كه از ایشان به جای مانده نبود نمی توان تصور كرد وضعیت مسلمانان در چه درجه ای از انحطاط بود .
حضرت آیت الله صافی بیان داشتند: بزرگان و علمای گذشته تلاش فراوانی برای حفظ این میراث ارزشمند داشته و كتب فراوانی درراستای معارف اهل بیت‌(ع) و مسئله امامت نوشته‌اند، ولی كافی نیست و باید طلاب و فضلای گرانقدر پیرامون امامت به صورت تخصصی همت گمارند.
ایشان با بیان اینكه وهابیت با صرف هزینه‌ مشغول دور كردن مردم از اسلام واقعی و اهل بیت علیهم السلام است، تصریح كردند: فعالیت های ما در این راستا بسیار كمتر از سرمایه‌گذاری دشمنان برای ایجاد شبهات و مطرح كردن آنها در جامعه اسلامی است و باید هرچه در توان داریم به كار گیریم تا در برابر این موج ضد شیعی و مخالف امامت محكم بایستیم و آنها را عقب برانیم.
حضرت آیت الله صافی گلپایگانی گفتند: شبهاتی كه دشمنان اسلام وارد می كنند ضعیف است و هرگز نمی توانند به مسئله امامت خدشه ای وارد كنند، ولی باید جواب همه این شبهات را داد.
معظم له در پایان خاطرنشان كردند: توجه به امامت در حوزه های علمیه باید زنده شود و به متون روایی توجه بیشتری گردد چون هرچه بشریت می خواهد علم و معرفت داشته باشد، همه در معارف اهل بیت‌(ع) گنجانده شده و حتی ادعیه ائمه اطهار‌(ع)‌ نیز موثر است.
 

پنجشنبه / 13 اسفند / 1388