جمعه: 1403/01/10
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت‌الله العظمي صافي در ديدار رئيس واعضاي ستاد عمره دانشجويي:
بانوان با حجاب خود عزت شيعه را حفظ كنند

حضرت آیت الله العظمی صافی صبح روز دوشنبه 20/2/89 رئیس و اعضای ستاد عمره دانشجویی كشور را به حضور پذیرفتند.
در این دیدار معظم له با تقدیر از پایبندی زنان مسلمان فرانسوی به امر حجاب با وجود محدودیت‌ها، خاطرنشان كردند: بانوان و دختران دانشجوی ایرانی كه به سفر حج مشرف می شوند، بدانند كه پیام آور فرهنگ حجاب در جهان هستند و با حجاب خود عزت شیعه را حفظ كنند.
ایشان با بیان اینكه جوانان باید از این فرصت‌های معنوی استفاده كنند، اظهار داشتند: برنامه‌هایی كه در راستای آشنایی جوانان با احكام اسلامی صورت می‌گیرد، بسیار مغتنم و با ارزش است.
مرجع تقلید شعیان حضور شیعیان در مراسم حج را بهترین فرصت برای آشنایی جهان اسلام با افكار و عقاید تشیع دانستند و افزودند: گاهی روابط‌مان با سعودی تیره می‌شود، و افرادی سخن از تحریم می‌زنند، نباید بپذیریم؛ چرا كه حضور شیعیان در سرزمین وحی بسیار لازم و ضروری است.
حضرت آیت الله العظمی صافی با تقدیر از برگزاری اینگونه برنامه‌های معنوی برای دانشجویان فرمودند: باید نسبت به برنامه‌هایی مانند عمره دانشجویی اهتمام بیشتری داشت زیرا این امر یكی از خدمت‌های ارزشمند و تحولی بزرگ در كل دانشگاه‌های كشور است.
ایشان افزودند: این سفرها موجب می شود تا دانشجویان تغییر كرده، و علاوه بر آن روحیه‌ای مستحكم و اعتماد به نفس داشته باشند.
ایشان با اشاره به نقش حساس روحانیون كاروان‌های عمره دانشجویی، بیان داشتند: روحانیونی كه در این سفرها همراه دانشجویان به سفر حج مشرف می‌شوند، باید خطرات وهابیت را برای جوانان گوشزد كنند.
مرجع تقلید شیعیان جهان افزودند: دانشجویانی كه به سفر حج مشرف می‌شوند، الگوی دیگر كشورها می‌باشند، چرا كه تمامی زائران دنیا نگاه خاصی به شیعیان دارند.
معظم له با تأكید بر رعایت حجاب در جامعه به خصوص در اعمال حج توسط بانوان افزودند: اگر اخلاق واقعی اسلام و مخصوصاً حجاب و عفاف را در سفرهای حج، به طور صحیح نشان دهیم، می‌توانیم دل‌های بسیاری از مسلمانان جهان را متوجه خود كنیم.
ایشان با اشاره به بعضی از خطراتی كه متوجه دانشگاه‌هاست، اظهار داشتند: بعضی از اساتید دانشگاه‌ها مقید به تربیت اسلامی دانشجویان نیستند، كه خطر این امر بسیار زیاد است و باید به گونه‌ای شود كه این وضعیت خاتمه پیدا كند و الا آینده مملكت خطرناك خواهد بود.
حضرت آیت الله العظمی صافی افزودند: اگر فضا به گونه‌ای باشد كه دانشجویانی كه در آینده تحصیلات خود را به پایان می‌رسانند، نسبت به دین و مبانی اخلاقی و معنوی، حسن عقیده نداشته باشند، نتایج بسیار خطرناكی خواهد داشت.
 

 

يكشنبه / 26 ارديبهشت / 1389