جمعه: 1403/01/10
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت الله العظمي صافي در ديدار رئيس بنياد بين المللي نهج‌البلاغه:
حكومت و جامعه‌ي ما از نهج‌البلاغه درس بگيرند.

شناخت نهج‌البلاغه راه رفع مظلومیت آن است.
لزوم طرح بیشتر مباحث نهج‌البلاغه در جامعه
لزوم اداره‌ی جامعه، سیاست و اخلاق با استفاده از نهج‌البلاغه

لینك مرتبط:تصاویر این دیدار

حضرت آیت الله العظمی صافی صبح امروز دوشنبه 14/4/89، رئیس و جمعی از اعضای شورای مركزی بنیاد بین المللی نهج‌البلاغه را به حضور پذیرفتند و در این دیدار مجموعه كتاب «كاوشی در نهج‌البلاغه » توسط معظم له رونمایی شد.
حضرت آیت الله العظمی صافی در این مراسم با بیان جملاتی از بزرگان در باب عظمت نهج‌البلاغه فرمودند: نهج‌البلاغه كتاب ارزشمندی است كه هنوز برای جهانیان ناشناخته مانده است.
ایشان با تأكید بر لزوم معرفی و ارائه معارف و علوم نهج البلاغه به جهانیان افزودند: باید با شناخت این كتاب ارزشمند آن را به جهانیان معرفی كرد تا همگان با این كتاب گرانقدر آشنا شوند.
مرجع تقلید شیعیان جهان، آشنایی و درك تمام ابعاد نهج البلاغه را خارج از توان بشریت دانستند و اظهار داشتند: هر چه بخواهیم در خصوص عظمت نهج‌البلاغه سخن بگوییم تنها شاید گوشه‌ای از این كتاب ارزشمند را بیان كرده باشیم؛ زیرا این كتاب بسیار گرانبها و با ارزش است و به راحتی نمی‌توان عظمت آن را بیان كرد.
ایشان ادامه دادند: امروز با گذشت 1400 سال از اسلام هنوز كتاب ارزشمند نهج‌البلاغه همان جایگاه و ارزش جهانی خود را دارد.
حضرت آیت‌الله العظمی صافی از بنیاد بین المللی نهج البلاغه به دلیل توجه به نهج‌البلاغه و گسترش فرهنگ نهج‌البلاغه قدردانی كردند و اظهار داشتند: خوشبختانه این مركز اقدامات ارزشمندی در ترویج فرهنگ نهج‌البلاغه داشته است كه این اقدامات و فعالیت‌های ارزنده باید رو به افزایش باشد و هر چه در این خصوص تلاش شود بازهم اندك است.
معظم له سرمایه‌ی نهج‌البلاغه را موهبتی برای شیعیان خواندند و فرمودند: نهج‌البلاغه هویت و سرمایه ماست و امروز شیعیان به نهج‌البلاغه و امیرمومنان علیه السلام شناخته می‌شوند.
مرجع تقلید شیعیان جهان با اشاره سرمایه‌های عظیم معارف و علوم اهل بیت علیهم السلام بیان داشتند: شیعیان از ذخایر علمی بسیار غنی همچون نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه برخوردار هستند كه باید آن را به جهانیان شناساند؛ ولی متاسفانه این ذخایر ارزشمند تاكنون مغفول مانده و به خوبی شناخته نشده‌اند و حتی خود مسلمانان نیز به خوبی این ذخایر را نمی‌شناسند.
ایشان با تأكید بر پیاده شدن معارف نهج البلاغه در جامعه یادآور شدند: نهج‌البلاغه باید در جامعه علمی، دانشگاهی و حوزوی ما به خوبی معرفی شود تا همگان آن را بشناسند و از این مظلومیت بیرون بیاید.
حضرت آیت الله العظمی صافی با اشاره به بیانی از مرحوم شیخ كلینی ادامه دادند: اگر تمام زبان‌های بشریت و علما بخواهند در عظمت و ارزش نهج‌البلاغه سخن بگویند باز هم نخواهند توانست ارزش این كتاب گرانقدر را بیان كنند.
ایشان تاكید كردند: ما تاكنون نتوانسته‌ایم شكر نعمت نهج‌البلاغه را به جا آوریم و در این خصوص غفلت كرده‌ایم و باید آن را بیشتر در جامعه مطرح نماییم. حكومت ما و جامعه اسلامی ما باید از نهج‌البلاغه درس بگیرند.
معظم له با بیان این كه زبان بشریت قاصر از بیان فضائل نهج‌البلاغه است، اظهار داشتند: هركس نهج‌البلاغه را مطالعه كند و بخواهد آن را بشناسد از عظمت آن‌متحیر و سرگردان خواهد شد و اگر ما به خوبی این كتاب را در جهان معرفی كنیم همگان از آن استقبال خواهند كرد.
مرجع تقلید شیعیان جهان افزودند: امروز  سیاست ما باید از نهج‌البلاغه درس بگیرد و اخلاقیات جامعه ما باید براساس شیوه و روش نهج‌البلاغه اداره شود.
در ابتدای این دیدار آیت الله دین‌پرور رئیس بنیاد بین المللی نهج البلاغه گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های این مركز خدمت معظم له ارائه نمود.
 

 

دوشنبه / 14 تير / 1389