پنجشنبه: 1403/01/30
نسخه مناسب چاپSend by email
ديدار امام جمعه كربلا با حضرت آيت الله العظمي صافي

علامه شیخ عبدالمهدی كربلایی امام جمعه‌ی كربلا چهارشنبه شب 27/5/89 با حضور در محل اقامت حضرت آیت الله العظمی صافی در مشهد مقدس با معظم له دیدار و گفتگو كرد.
حضرت آیت الله العظمی صافی در این دیدار با اشاره به اهمیت و حساسیت اوضاع كنونی عراق، از همه‌ی شیعیان آن كشور خواستند تا تحت لوای مرجعیت شیعه با اتفاق و اتحاد، مشكلات موجود را برطرف كرده و برای تشكیل حكومت جدید تلاش نمایند.
ایشان با توجه به ناراحتی دشمنان اسلام و تشیع از تشكیل حكومتی قانونی در عراق فرمودند: دشمنان اسلام و تشیع از اتحاد و همدلی كه در عراق پدید می‌آید كاملاً ضربه خورده و منافع خود را در خطر می‌بینند و لذا از هر راه ممكن با آن مخالفت می‌نمایند و حتی از را‌ه‌های خشن ِترور و جنایت و شهید كردن عده‌ی زیادی از مسلمانان و شیعیان بی‌دفاع، اهداف غیر قانونی و غیر شرعی خود را پیش می‌برند.
معظم له در ادامه افزودند: با توجه به تجربه مردم عراق و امتحاناتی كه دوستداران اهل بیت علیهم السلام در این كشور تاكنون داشته‌اند، هرگز از این تحریكات دشمنان نهراسیده و برای انجام وظیفه خود جانفشانی می‌كنند.
مرجع تقلید شیعیان جهان با اشاره به شهدای عراق فرمودند: شهدایی كه در این راه تقدیم اسلام می‌شوند، همه در درگاه خداوند متعال عزیز و سربلند هستند و ملت مسلمان ایران همه‌ی آنان را شهیدان راه اسلام و دفاع از كیان تشیع می‌داند.
ایشان در خاتمه برای نصرت اسلام بخصوص شیعیان و نابودی دشمنان اسلام دعا كرده و فرمودند: ما در غم و اندوه همه‌ی بازماندگان شهیدان عراق همدرد هستیم.
در ابتدای این دیدار علامه شیخ عبدالمهدی كربلایی كه از طرف آیت الله العظمی سیستانی سرپرستی حرمین حضرت سیدالشهدا و حضرت عباس علیهما السلام را بر عهده دارد، گزارشی پیرامون شیعیان عراق و عتبات عالیات خدمت معظم له ارائه نمود.

 

پنجشنبه / 28 مرداد / 1389