جمعه: 1403/01/10
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت الله العظمي صافي در ديدار اعضاي ستاد رسيدگي به مساجد استان قم:
افتخار ما مكتب قرآن و اهل بيت عليهم السلام مي‌باشد.

حضرت آیت الله العظمی صافی صبح امروز دوشنبه 29/6/89 اعضای ستاد رسیدگی به مساجد استان قم را به حضور پذیرفتند.
معظم له تشكیل ستادی جهت رسیدگی به مشكلات مساجد را یكی از برنامه‌های خوب دینی دانستند و فرمودند: باید از همه‌ی كسانی كه در راه احیای دین و سنت‌های اسلامی، ترویج معارف اهل بیت علیهم السلام، امر به معروف و نهی از منكر و حفظ حدود و ثغور اسلامی تلاش می‌كنند و متحمل زحمت می‌شوند، تشكر و قدردانی نمود و كاش من هم یكی از شما بودم و در این برنامه‌ها با شما همكاری می‌كردم.
ایشان با اشاره به فرازی از دعای عهد كه در آن آمده است « خدایا ما را از كسانی قرار بده كه در برآورده شدن حوایج امام زمان(عج) سعی و تلاش می‌كنیم» فرمودند: حوایج و مقاصد حضرت همین است كه مسلمانان در خط اسلام و دین باشند، سنت‌های دینی خود را حفظ كنند، در راه هدایت دیگران تلاش كنند، مساجد را معمور و آباد نگه دارند و با هم همدلی و همراهی و همفكری داشته باشند.
مرجع تقلید شیعیان ادامه دادند:‌دستورات اساسی اسلام هم همین است و همه ما وظیفه داریم كه به فكر ترویج دین و معارف اهل بیت علیهم السلام و اعلای كلمه اسلام و احیای امر ائمه معصومین سلام الله علیهم اجمعین باشیم.
حضرت آیت الله العظمی صافی با اشاره به فساد اخلاقی موجود در كشورهای غربی فرمودند: جاهلیت در غرب و دنیا در حال پیشروی است و اگر در جایی از این فسادها نباشد می‌گویند چرا نیست.
معظم له در ادامه افزودند: ما باید شاكر باشیم كه مسلمانیم و افتخار كنیم كه نعمت قرآن و اسلام را داریم؛ این دستورات اهل بیت علیهم السلام همه برای ما افتخار است و ما باید به خود ببالیم.
ایشان موضع داشتن و موضع نگه داشتن مسلمانان را در مقابل افكار و مفاسد بیگانگان از اهم مطالب خواندند و تأكید كردند: تصور نشود كه جاهلیت و فساد فقط برای كفار است بلكه متأسفانه در جامعه‌ی اسلامی ما نیز با اینكه همه می‌گوییم غرب‌گرایی بد است، ولی در عمل به ترویج آنها پرداخته می‌شود و این نوع جاهلیت در مملكت ما نیز پیش می‌رود.
مرجع تقلید شیعیان با اشاره به كامل بودن دین مبین اسلام، ترویج افكار جاهلی و باستانی را مورد انتقاد قرار دادند و فرمودند:‌ روزی رسول گرامی اسلام در دست فردی صفحه‌ای از تورات را دیدند كه مطالعه می‌كرد. بسیار غضبناك شدند و او را مورد خطاب قرار دادند كه آیا مگر در شك و تردید قرار داری؟ من همه چیز را برای شما آورده‌ام ولی تو به تورات رجوع می‌كنی؟ اگر حضرت موسی هم زنده بودند امروز از من تبعیت و پیروی می‌كردند.
معظم له در ادامه با اشاره به تلاش‌هایی كه قبل از انقلاب برای ترویج ملی‌گرایی صورت گرفته بود، فرمودند: در قبل از انقلاب تلاش بسیاری صورت گرفت تا این برنامه‌ها پیاده شود ولی الحمدلله موفق نشد و شكست خورد و روز به روز نور اسلام تابنده‌تر شد.
ایشان با بیان اینكه قدرت دین و ایمان را همگان در جنگ تحمیلی بر علیه ایران همه دیدند افزودند: آن طور كه صدام حساب كرده بود و به حساب دنیایی درست هم بود، باید ایران سه روزه تسلیم می‌شد ولی نمی‌دانست كه قدرت دین و ایمان در این مملكت چه می‌كند و همه‌ی این فداكاری‌ها برای این بود كه مملكت اسلامی و دین اسلام و نوامیس دینی حفظ شود و باقی بماند.
 

دوشنبه / 29 شهريور / 1389