سه شنبه: 1403/01/28
نسخه مناسب چاپSend by email
تأكيد حضرت آيت الله العظمي صافي در ديدار نماينده ولي فقيه در سازمان بسيج مستضعفين بر حفظ راه و پيام شهداء

حضرت آیت الله العظمی صافی صبح امروز دوشنبه 19/7/89 نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین و جمعی از اعضای ستاد یادواره شهید شاخص روحانیت حجة الاسلام قنوتی را به حضور پذیرفتند.
حضرت آیت الله العظمی صافی در این دیدار كه همزمان با سالگرد شهادت اولین شهید روحانی «شهید قنوتی» برگزار شد، فرمودند: تجلیل از مردان مخلص و خدمتگزار و سربازان واقعی امام عصر (عج) كه به درجه رفیع شهادت نائل شده‌اند بر همه لازم است. همچنین معرفی شهدا به جامعه، آن هم با این خلوص نیت و خدمات شایانی كه داشتند، كار مهم و ارزشمندی محسوب می‌شود.
معظم له با اشاره به مقام و جایگاه شهید حجت‌الاسلام والمسلمین قنوتی به عنوان اولین شهید روحانی هشت سال دفاع مقدس، ادامه دادند: این شهید بزرگوار بسترساز خدمات مهمی در شیراز بودند، همچنین زحمات فراوانی برای تبلیغ دین اسلام و هدایت مردم متحمل شدند.
حضرت آیت الله العظمی صافی با توجه به شناختی كه نسبت به این شهید بزرگوار داشتند افزودند: شهید قنوتی مرد خدا بود و برای خداوند متعال كار می كرد، خدمتگزار و مدافع انقلاب بود و حتی در مقابل چهره های ضد دین و فرقه های مختلف محكم ایستادگی می كرد، چهره ای سرشناس در خدمتگذاری به دین و انقلاب محسوب می‌شد و بنده نیز به وجود ایشان افتخار می كردم.
مرجع تقلید شیعیان تصریح كردند: شهادت این مردان الهی برای روحانیون، مردم و مسئولین كشور پیام های فراوانی دارد كه خداوند را در نظر بگیرند، اسلام و ارزش های اسلامی را حفظ و زنده نگه دارند و سنت های الهی را در جامعه پیاده كنند.
معظم له افزودند: شهداء برای حفظ همین ارزش های اسلامی در دفاع مقدس به شهادت رسیدند و هیچ انگیزه ای به جز حفظ دین خدا نداشتند و اساسا هیچ عاملی نمی‌توانست مردم را این گونه به حركت در آورد.
ایشان بیان داشتند: رژیم بعثی طبق آمارهای نظامی، دقیق و روی حساب پیش بینی كرده بود كه سه روزه به تهران می رسد و جهانیان هرگز باور نمی كردند مردم ایران این گونه برای حفظ دین و ارزش های اسلامی مقاومت كرده و از خود ایثار و از جان گذشتگی نشان دهند، نمونه این مردم و از جان گذشتگی ها، همین روحانیون شهید، مجاهد و رزمنده ای هستند كه جان خود برای حفظ دین و انقلاب در طبق اخلاص گذاشتند.
حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با تأكید بر رساندن پیام شهدا به نسل حاضر یادآور شدند: باید پیام شهدا و دستاوردهایی كه شهادت این بزرگ مردان برای جامعه اسلامی دارد را حفظ كرد، متاسفانه این پیام ها به مرور زمان در حال ضعیف شدن است در حالی كه آرمان و پیام شهدا باید روز به روز تقویت و زنده گردد نه این كه به فراموشی سپرده شود.
معظم له تاكید كردند: باید روحیه شهادت طلبی، اخلاص، ایمان به خدای متعال و ولایت امام زمان‌(عج) در مردم زنده باشد و زنده بماند.
ایشان با تأكید بر حضور روحانیت در همه‌ی عرصه‌ها فرمودند: امروز فرقه های انحرافی زیادی تشكیل شده كه روحانیت باید در برابر هجمه های آنها موضع‌گیری و استقامت كند.
حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با اشاره به نامه امیر المومنین علی علیه السلام به مالك اشتر كه فرموده‌ بودند « خداوند عاقبت من و تو را به سعادت و شهادت ختم فرماید » خاطرنشان كردند: باید از خدا بخواهیم ما را بر همین ایمان و اخلاص و ولایت بمیراند و اگر سعادت شهادت نصیب ما بشود كه چه بهتر.
در ابتدای این دیدار حجة الاسلام كدخدایی نماینده ولی فقیه در بسیج مستضعفین و حجة الاسلام نعیمی مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون گزارشی از برنامه‌ی این ستاد خدمت معظم له ارائه كردند.
 

سه شنبه / 20 مهر / 1389