پنجشنبه: 1403/02/6
نسخه مناسب چاپSend by email
تقدير و تشكر ويژه‌ي حضرت آيت الله العظمي صافي از مسلمانان بوسني هرزگوين و آمريكاي لاتين

حضرت آیت الله العظمی صافی صبح روز چهارشنبه 15/10/89 جمع كثیری از مسلمانان كشورهای آمریكای لاتین و بوسنی و هرزگوین را به حضور پذیرفتند.
در ابتدای این دیدار نمایندگانی از كشورهای بوسنی هرزگوین و آمریكای لاتین مراتب دینداری و وفاداری به احكام نورانی قرآن و احترام به ساحت مقدس مرجعیت و علمای دین را ابراز نموده و سلام گرم مسلمانان كشورهای خود را به محضر مبارك حضرت آیت الله العظمی صافی ابلاغ نمودند.
معظم له نیز با ابراز مسرت از این اجتماعی كه فراهم شده است آن را مصداق اخوت و برادری اسلامی دانستند و فرمودند: هویت اسلامی مسأله‌ای است كه همه‌ی مسلمانان را مانند اعضای یك شهر و خانواده، برادر یكدیگر قرار داده است و این نعمت بزرگ اسلام است.
ایشان با تأكید بر حفظ عزت و عظمت مسلمانان و شخصیت اسلامی آنان افزودند: ما همه افتخار پیروی از تعالیم عالیه‌ی اسلام، قرآن مجید و معارف نورانی اهل بیت علیهم السلام را داریم و باید در حفظ اسلامیت خود پایدار و ثابت قدم باشیم.
مرجع تقلید شیعیان جهان نفوذ اسلام را در جوامع غربی روز به روز درحال پیشرفت خواندند و اظهار داشتند: روز به روز بر شوكت‌ و عظمت تعلیمات، آیات و اعلامیه‌های قرآن مجید افزوده می‌شود و مردم دنیا با حقانیت این دین مبین بیشتر آشنا می‌شوند.
معظم له ادامه دادند:‌اما آنچه كه ما از مسلمانان دنیا توقع داریم اینست كه استقلال اسلامی و تعهد خودشان به دستورات اسلامی را در هر كجای دنیا كه باشند حفظ كنند. به خصوص خواهران كه در امر حجاب و امتیازاتی كه مسلمانان بر دیگران دارند، ثابت قدم باشند.
ایشان سوابق مبارزه‌ی مسلمانان بوسنی هرزگوین و آمریكای لاتین با دشمنان اسلام را مورد اشاره قرار دادند و فرمودند: ایثار و مقاومت، تقدیم شهیدان بسیار زیاد و حفظ استقلال كشور خود، افتخاراتی است كه در هر كشور و ملتی باشد، موجب افتخار برای آنان و سربلندی و سرافرازی آنان می‌باشد.
حضرت آیت الله العظمی صافی ضمن تشكر از استقامت‌هایی كه مردم كشورهای بوسنی هرزگوین و آمریكای لاتین در حفظ دین دارند از آنان خواستند تا سلام گرم و محبت‌آمیز خود را به همه‌ی مسلمانان كشورهای خود ابلاغ نمایند.
معظم له در پایان فرمودند: به آنها بگویید كه ما همیشه به یاد و فكر شما هستیم و برای حفظ مواضع افتخار‌آمیز شما و استقلال كشورهای اسلامی و شوكت آنان دعا می‌كنیم.

جمعه / 17 دى / 1389