پنجشنبه: 1403/01/30
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت الله العظمي صافي در ديدار رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه كشور:
قرآن بايد با رسم الخط خطاط معروف ايراني طبع شود و در اختيار همه مردم قرار گيرد

حضرت آیت الله العظمی صافی صبح روز سه شنبه 12/11/89 رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه كشور و جمعی از مدیران و معاونین كشوری و استان قم این سازمان را به حضور پذیرفتند.
معظم له در ابتدای این دیدار ارتحال حضرت رسول اكرم صلی الله علیه و آله و سلم و شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام و امام رضا علیه السلام را به پیشگاه حضرت بقیة الله الاعظم ارواحنا فداه تسلیت عرض نمودند و همچنین دهه‌ی پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی داشتند.
حضرت آیت الله العظمی صافی به مسأله وقف و جایگاه آن در اسلام اشاره كردند و خاطرنشان كردند: وقف مساله بسیار مهمی است كه در اسلام به آن بسیار تأكید شده و این موقوفات است كه به عنوان اثر ماندگار برای اشخاص باقی می‌مانند.
مرجع تقلید جهان تشییع قدمت و سابقه‌ی وقف را متذكر شدند و تصریح كردند: مسلمانان از صدر اسلام تا به امروز به مسأله وقف اهمیت می‌دادند و خود اهل بیت علیهم السلام نیز از واقفان بزرگ بودند و شخص حضرت پیامبرصلی الله علیه و آله و سلم و امیرالمومنین علیه السلام نیز واقف بزرگی بودند.
معظم له ادامه دادند: آنچه جوامع علمی و دانشگاه‌های بزرگ دنیا دارد و همه‌ی موفقیت‌های علمی از پیامبر بزرگ اسلام می‌باشد.
حضرت آیت‌الله العظمی صافی با بیان این كه وقف در اسلام مورد توجه ویژه‌ای قرار گرفته است و اشخاصی كه می‌خواستند برای خود ذخیره‌ای باقی بگذارند در مقام همین وقف بوده‌اند، خاطر نشان كردند: براساس همین تشویقات و ترویجات كه از سوی گذشتگان و سیره اهل بیت علیهم السلام صورت گرفته، تاكنون وقف باقی مانده است.
معظم له خاطر نشان كردند: امروز موقوفاتی وجود دارند كه تاریخ هزار ساله دارند و هنوز هم باقی مانده و هم ‌اینك مورد استفاده عموم مردم قرار می‌گیرند.
ایشان تعلیمات دینی را در ترویج فرهنگ وقف بسیار مهم برشمردند و افزودند: رشته‌های فرهنگی بسیاری در باب وقف وجود دارد كه باید به آن‌ها نیز توجه شود.
مرجع تقلید جهان تشیع فرمودند: عمل به نیات واقفان بسیار مهم است و باید نیات آن‌ها كاملاً رعایت شود و این یك اصل ثابت است و سبب امیدواری بیشتر مردم می‌شود، همچنین رعایت مسائل شرعی از جمله اصول مهم در موقوفات است كه دست اندركاران سازمان اوقاف باید به آن توجه كنند.
حضرت آیت‌الله العظمی صافی، استفاده درست و صحیح از موقوفات را بسیار با اهمیت دانستند و یادآور شدند: با توجه به خلأهایی كه در جامعه ما است امروز وجود موقوفات در كشور بسیار با اهمیت است و بركات فراوانی خواهد داشت.
مرجع تقلید شیعیان جهان در ادامه فرمودند: امیدواریم خداوند به همه ما توفیق بدهد كه در مسیر ترویج دین، اعتلای كلمه الله و نشر معارف اهل بیت علیهم السلام و آن چه سبب حفظ موقوفات است گام برداریم.
ایشان با اشاره به انتشار قرآن با رسم الخط عثمان طه در عربستان فرمودند: این رسم الخط، غلط است و قرآن باید با رسم الخط خطاط معروف ایرانی طبع شود و در اختیار همه مردم قرار گیرد.
مرجع تقلید شیعیان جهان چاپ قرآن و انتشار آن در شمارگان گسترده را بسیار ارزنده دانستند و بر این مهم تاكید كردند.
در ابتدای این دیدار حجة الاسلام و المسلمین محمدی رئیس سازمان اوقاف كشور گزارشی از موقوفات كشور و برنامه‌های در دست اجرا خدمت معظم له ارائه كرد.
همچنین در پایان مراسم تمبر یادبود امامزادگان استان قم توسط حضرت آیت الله العظمی صافی رونمایی شد و معظم له این تمبر را به دستخط مبارك خویش مزیّن نمودند.
 

چهارشنبه / 13 بهمن / 1389