جمعه: 1403/01/10
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت‌الله العظمي صافي در ديدار مدير كل و معاونين صدا و سيماي استان قم:
رسانه ملي بايد بلندگوي قرآن و دين باشد/صدا و سيما بايد مستقل از هر نهادي عمل نمايد.

 

 

  حضرت آیت‌الله العظمی صافی، امروز 18 اسفند ماه 1389 در دیدار مدیركل و مدیران بخش‌های مختلف صدا و سیمای استان قم فرمودند : صداو سیما هرگز نباید از اصول خارج شود؛ زیرا همه انتظار دارند صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، با این همه شهید كه برای برقرار شدن این نظام و جمهوری تقدیم كرده است، قدر نظام جمهوری اسلامی را بداند و در این راه گام بردارد.

معظم له صدا و سیما را دانشگاهی بزرگ با 70 میلیون مخاطب خواندند و تصریح كردند: برنامه‌سازان و تهیه كنندگان رسانه‌ی ملی باید به دنبال تولیداتی بروند كه مكتب اسلام و اهل بیت علیهم السلام را تبلیغ كنند و مبلّغی برای دین باشند و برای تربیت جوانان اسلامی گام بردارند؛ در حقیقت رسانه ملی باید بلندگوی قرآن و دین باشد.

ایشان با تأكید بر استقلال صدا و سیما فرمودند: این موضوع در قانون اساسی به خوبی دیده شده است تا رسانه‌ی ملی بتواند در راه حفظ دین و اسلام گام بردارد.

مرجع تقلید جهان تشیع اظهار داشتند: صدا و سیما باید خط اصلی را كه استقلال و دفاع از اسلام و دین است، حفظ كند و از سایر نهادها تبعیت نداشته باشد؛ مدیران و برنامه‌سازان این رسانه باید مستقل فكر كنند و تنها حمایت از دین و اهداف انقلاب اسلامی را داشته باشند و این را برای همیشه حفظ كنند.

ایشان با اشاره به جایگاه و اهمیت رسانه ملی فرمودند: كار شما مسؤولان در رسانه ملی بسیار سنگین و بزرگ است و این مسؤولیت شب و روز نمی‌شناسد؛ زیرا جایگاه شما برنامه‌ سازان و مدیران همچون دیگر ادارات نیست كه بخواهید تنها در ساعت اداری حضور داشته باشید و از توجه و دقت به تولیدات بكاهید، باید همه‌ی توجه و دقت خود را در تولید برنامه‌های سازنده و مفید داشته باشید.

حضرت آیت‌الله العظمی صافی تاكید كردند: بدانید اگر خدای نكرده در تولیدات شما كوچك‌ترین انحرافی وجود داشته باشد این انحراف به تمام جامعه سرایت پیدا خواهد كرد؛ بنابراین هر چه در ساخت تولیدات فاخر تلاش كنید باز هم اندك است و باید كاستی‌ها و نقصان در برنامه‌هایتان را به حداقل برسانید و امیدواریم روزی برسد كه به هیچ وجه نقصانی در رسانه ملی دیده نشود.

ایشان نقش صدا و سیما را در جامعه بسیار مهم و تاثیرگذار دانستند و تاكید كردند: افراد شجاع، مومن و دارای موضع دینی را در رسانه ملی به كار بگیرید تا حیثیت این رسانه حفظ شود.

معظم له عنوان كردند: همیشه در تولید برنامه‌هایتان خدا را در نظر بگیرد؛ زیرا صدا و سیما از آن اسلام و امام زمان ارواح العالمین له الفداء است و باید اسلام، اخلاق دینی و حمایت از ضعفا را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهید؛ بدانید اگر در همین خط گام بردارید به یقین موفق خواهید بود.

مرجع تقلید جهان تشیع با اشاره به نزدیك شدن ایام نوروز بر تولید برنامه‌های متناسب با فرهنگ اسلامی تاكید كردند و افزودند: نباید عید نوروز را با سنت‌های زرتشتی و مجوسی آمیخته كرد؛ زیرا ما كشوری اسلامی و ولایی هستیم.
در ابتدای این دیدار نیز آقای محمدی نیا مدیر كل صدا و سیمای استان قم گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های این سازمان خدمت معظم له ارائه كرد.

 
 

 

 

 

 

 

 

چهارشنبه / 18 اسفند / 1389