جمعه: 1403/01/10
نسخه مناسب چاپSend by email
رسانه‌ها براي نهادينه كردن اخلاق در جامعه تلاش كنند.

حضرت آیت ‌الله العظمی صافی، امروز 26 اردیبهشت ماه 90، مدیر مسئول و اعضای هیات تحریریه روزنامه فرهنگ آشتی را به حضور پذیرفتند.
معظم له در این دیدار با اشاره به اهمیت و جایگاه رسانه‌ها در جامعه اظهار داشتند: اصحاب قلم، رسانه و مطبوعات كشور باید در راه خدا، صلاح كشور و خیر جامعه به ویژه طبقه ضعیف قلم بزنند.
ایشان ادامه دادند: رسانه‌ها باید خبر را به صورت صحیح و درست منتشر كنند و مطالب آن‌ها به نفع مردم و بیداری جامعه باشد و همچنین برای نهادینه كردن اخلاق در جامعه تلاش كنند.
مرجع تقلید شیعیان جهان با بیان اینكه «نوشتن یك صفحه مطلب درست و مفید كاری بس دشوار است چه برسد به شانزده صفحه » افزودند: فعالیت در مطبوعات و رسانه كار دشواری است و شما اهل رسانه مسؤولیت سنگینی را بردوش دارید و این كه روزنامه شما هر روز منتشر می‌شود و باید برای پركردن مطالب درست و دقیق در آن تلاش كنید، مسؤولیت مهمی را برای شما رقم می‌زند؛ بنابراین وظیفه بزرگی متوجه شما است.
ایشان مسئولیت رسانه‌ها را كاری دشوار و خطیر خواندند و بیان داشتند: تلاش كنید وظیفه‌ای كه به عنوان اهل قلم و رسانه برای شما نهاده شده به نحو احسن انجام دهید؛ زیرا هر كس كاری را به عهده می‌گیرد در برابر آن مسؤولیت دارد و شما باید نسبت به آنچه در رسانه‌های خود منتشر می‌كنید پاسخگو باشید.
معظم له با ذكر توصیه‌هایی اخلاقی به اصحاب قلم و رسانه تأكید كردند:شما اهل رسانه اگر مطالب خیر بنویسید اجر و ثواب آن در نامه اعمالتان ثبت خواهد شد؛ اما اگر مطالب شما مضر و فساد اخلاقی را در جامعه ترویج دهد، سبب تنزل و انحطاط خواهد شد.
مرجع تقلید شیعیان جهان ادامه دادند: رسانه‌هایی كه قلم بدست هستد در پیشرفت و صعود و سقوط جامعه نقش بسزایی دارند و اگر راه صحیح را طی كنند، بسیاری از مفاسد برطرف می‌شود؛ بنابر این اهل قلم باید برای هدایت مردم و جامعه گام بردارند.
معظم له افزودند: صاحب قلم باید متعهد باشد و احساس مسؤولیت كند و امیدوارم همه شما كه در این مسیر حركت می‌كنید خدا را مد نظر قرار بدهید و بدانید آنچه را می‌نویسید روزی از سوی خدا بازخواست می‌شوید.
حضرت آیت الله العظمی صافی ضمن تقدیر از رویكرد فرهنگی این نشریه و اختصاص یك صفحه «فرهنگ اسلامی» در این روزنامه فرمودند: این كه شما به این مسائل روی آورید امری پسندیده است؛ اما توجه داشته باشید كه باید متخصصان در این رشته قلم بزنند؛ زیرا معارف دینی دارای رشته‌های فراوانی است كه هر رشته متخصص خود را می‌خواهد.
معظم له با دعوت از رسانه‌ها به بیان حق و دوری از غرض‌های سیاسی فرمودند: در انتشار مطالب دینی بسیار دقت كنید و از آنچه كه مورد اختلاف است دوری نمایید و مطالبی را بیان كنید كه مورد پذیرش همگان باشد.
ایشان ادامه دادند: آنچه را نمی‌دانید و به آن یقین ندارید منتشر نكنید؛ زیرا شما در برابر مطالب منتشر شده مسؤولیت دارید و نباید غرض‌های شخصی و سیاسی را در نظر بگیرید و تنها باید به دنبال بیان حق باشید.
 

 

سه شنبه / 27 ارديبهشت / 1390