چهارشنبه: 1403/02/5
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت الله العظمي صافي در جمع طلاب و دانشجويان:
مدينه فاضله در عمل به معارف قرآن است.

 

حضرت آیت الله العظمی صافی صبح امروز پنج‌شنبه 29/2/90، جمع كثیری از طلاب از شهرهای قوچان و مینودشت و همچنین دانشجویان دانشگاه پلی تكنیك تهران و دانشگاه صنعت نفت را به حضور پذیرفتند.

معظم له در این دیدار با تأكید بر احیای امر و سنت اهل بیت علیهم السلام در جامعه فرمودند: باید تمام تلاش خود را برای ترویج شعائر دینی و پیروی ازحضرات ائمه طاهرین صلوات الله علیهم اجمعین به كار بندیم و در راه آنها گام برداریم.
ایشان به بعضی از ویژگی‌های عصر حاضر پرداختند و تصریح كردند: در شرایط كنونی وسایل ارتباط جمعی افزایش یافته و فرق‌ و گروه‌های انحرافی با استفاده از این وسایل به دنبال عرض اندام هستند و هر چقدر كه بیشتر خود را نشان دهند حقیقت باطل آن‌ها نمایان‌تر می‌شود و مؤمنان بربطلان آن‌ها بیشتر پی‌ خواهند برد.

معظم له به تبیین وظایف مسلمانان در این زمان اشاره كردند و افزودند: در چنین شرایطی مسلمانان و شیعیان باید بیدار باشند و به وظایف خاص خود به خوبی جامعه عمل بپوشانند و نگذارند فرق انحرافی با عقاید باطل خود مردم را گمراه كنند.
ایشان ادامه دادند: امروز همه وظیفه دارند به دستورات دینی تمسك كنند؛ زیرا تعلیمات واقعی در دستورات و معارف اسلامی است كه به وسیله اهل بیت علیهم السلام به ما ابلاغ شده است و ما باید قدردان آن بوده و به وظیفه خود عمل كنیم.
معظم له با اشاره به گنجینه‌ی غنی معارف و علوم اهل بیت علیهم السلام اظهار داشتند: شیعه از ذخایر فرهنگی بسیار غنی برخوردار است به گونه‌ای كه هیچ مكتبی چنینی ذخایری ندارد و باید به این ذخایر افتخار كرد.
مرجع تقلید شیعیان جهان به پیام‌های اخلاقی و معرفتی دعاهای مأثوره اشاره كردند و افزودند: پیام‌های دعاها تربیتی و انسان ساز است؛ اگر به درستی بهره گرفته شود جامعه را از گمراهی نجات می‌دهد و بشر را به خدا نزدیك می‌كند.
حضرت آیت الله العظمی صافی با تأكید بر توجه و تعهد نسبت به قرآن در جامعه فرمودند: قرآن بهترین راهگشای امت و جامعه است و مدینه فاضله وقتی شكل می‌گیرد كه معارف قرآنی در یك جامعه به طور كامل به اجرا درآید.
معظم له با اشاره به این كه عمل به قرآن نباید سلیقه‌ای باشد، تصریح كردند: ما باید امور مهمی چون توحید، عرفان و معاد را از قرآن و كلام حضرات معصومین علیهم السلام فرا بگیریم و نباید به عرفان‌های دروغین و ساختگی در این باره توجه كنیم.
مرجع تقلید شیعیان جهان اضافه كردند: ما باید اصول خود را در امور معنوی ، اخلاقی ، اجتماعی و سیاسی و ... از قرآن فرابگیریم و شرح و تفصیل آنها را در معارف اهل بیت علیهم السلام جستجو كنیم.
ایشان ادامه دادند: هر شخصی باید در حد خودش با علوم مختلف قرآن و تفاسیر قرآن آشنا باشد و امروز در جامعه توجه به موضوع و مسائل مختلف قرآن به خوبی ترویج و تبلیغ می‌شود و این امر نعمتی الهی است.
معظم له با اشاره به اینكه در قرآن مطلبی وجود ندارد كه برای سعادت دنیا و آخرت نباشد تصریح كردند: ورود به رشته‌ها و علوم مختلف قرآنی نعمتی الهی است و افتخاری بالاتر از خدمت به قرآن و اهل بیت علیهم السلام وجود ندارد .
حضرت آیت الله العظمی صافی افزودند: آشنایی با قرآن، انسان را به حیات و زندگی انسانی هدایت می‌كند و هركس كه فطرتش پاك باشد از این هدایت بهره می‌گیرد.
معظم له خطاب به بانوان حاضر در این جلسه تصریح كردند: امیدوارم در دنیای مادی‌گری امروز، در احكام و فرائض دینی استقامت داشته باشید و به تبلیغ معارف اسلامی بپردازید و بدانید كه حفظ حجاب و پوشیدن چادر برای شما زنان از بزرگ‌ترین افتخارات و عبادات است.

شنبه / 31 ارديبهشت / 1390