شنبه: 1403/02/1
نسخه مناسب چاپSend by email
مراسم تجليل از خادمين فاطميه 1432 توسط مرجع عالي قدر/عكس

مراسم تجلیل از خادمین فاطمیه 1432 در شب میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در محضر مرجع عالی قدر آیت الله العظمی صافی برگزار شد

در این مراسم معنوی كه در فضایی صمیمانه و در بیت مرجع عالی قدر برگزار شد آیت الله العظمی صافی طی بیاناتی خدمت به آستان مقدس اهل بیت علیهم السلام را توفیقی از خداوند متعال دانستند و بر حفظ آن تاكید كردند.

مرجع عالی قدر فرمودند: لحظاتی كه در این كار و خدمت به اهل بیت علیهم السلام می گذرانید بهترین دقایق عمر شماست و آن را قدر بدانید زیرا این ساعات است كه در پرونده شما ثبت می شود و برای آخرت توشه ای بهتر از این نیست.

ایشان حاضران در این مراسم را به حفظ و نگهداری عنوان خادمی حضرت زهرا توصیه فرموده و تاكید كردند : حفظ و نگهداری این عنوان مقدس از انجام این امور سخت تر است و بكوشید با عمل به دستورات این بزرگان و مراقبت نفس خود با انجام واجبات و ترك محرمات این عنوان برای شما همیشگی و ماندگار باشد .
آیت الله العظمی صافی تجلیل از خادمین فاطمی را امری لازم دانسته و فرمودند : تشكر واقعی از شما توسط شخص حضرت زهرا سلام الله علیها انجام شده و می شود و این جلسه یك تقدیر و تشكر از كسانی است كه در راه احیای امر اهل بیت علیهم السلام تلاش كرده اند و پاسدار ارزش های دینی و هویت دینی شهر قم و مردم بوده اند.
حجة الاسلام بنایی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی نیز در ابتدای این دیدار ضمن خوش آمد به حاضران با اشاره به آیه¬ی شریفه «قُلْ لا أَسْئَلُكُمْ عَلَیْهِ أَجْرًا إِلا الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْبى» برگزاری مراسم مذهبی را امری ضروری دانست و خاطرنشان كرد: زمانی كه ما برای افراد عادی و شخصیتهای جامعه و كشور مجلس نكوداشت میگیریم، چگونه است كه برای عباد صالح خداوند و خاندان نبوت و اهل بیت گرامی پیامبر اسلام مجلس بزرگداشت برپا نكنیم؟
حجة الاسلام و المسلمین بنایی با بیان حدیثی از امام باقر افزود: با عنایت به اینكه قم حرم اهل بیت است و یكی از گرامی‌ترین فرزندان فاطمه (س) در این شهر مدفون است، نتیجه میگیریم هر كس كه برای تعالی و شكوفایی حرم كریمه اهل بیت خدمت كند، جزء تعظیم شعائر است.
عضو فراكسیون روحانیون مجلس با اشاره به اینكه برگزاری مراسم مذهبی تعظیم، تكریم، وفاداری و احیاء امر خاندان نبوت است، خاطرنشان كرد: مدیران استان و هركسی كه دل در گرو امن آستانه مقدسه دارد، بداند هر نوع خدمتی كه در قم انجام میدهد، چه مجلس عزا و چه جشنهای سرور و شادمانی و چه ارائه خدمات، در هر سطح و نوعی كه باشد، عمل به آیه شریفه است و حب و اخلاص و نیتشان مستحق پاداش از سوی شفیعه روز محشر است.
وی ادامه داد: وقتی در این روز مبارك شاهد هستیم كه آیت‌الله العظمی صافی از دست‌اندركاران مراسم فاطمیه در شب میلاد آن حضرت تجلیل میكنند، بالاترین عیدی و توشه آخرت به حساب می آید..
در ابتدای این مراسم 40 نفر از خادمان فاطمیه 1432 هدایای خود را از دست آیت الله العظمی صافی دریافت كردند.
سازندگان بزرگترین پرچم فاطمی جهان ، نیروی انتظامی ، شهرداری ، یگان حفاظت شخصیتهای سپاه ، عوامل اجرایی سوگواره حدیث غربت در كوچه های بنی هاشم و صدا و سیمای قم و هیئت خادمین امام حسن عسگری از جمله مجموعه هایی بودند كه عصر دیروز توسط این مرجع عالی قدر مورد تقدیر قرار گرفتند.

 

 

سه شنبه / 3 خرداد / 1390