پنجشنبه: 1403/01/9
نسخه مناسب چاپSend by email
توصیه آیت الله العظمی صافی به مسئولان بهداشت کشور جهت ریشه‌کن کردن بیماری سرطان و اعتیاد

 

امروز جمعه 30 مرداد 1394 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آقای دکتر هاشمی و ریاست سازمان نظام پزشکی آقای دکتر زالی به همراه جمعی از معاونین خود با حضور در بیت مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله الوارف با ایشان دیدار کردند.

در ابتدای این دیدار، آقای دکتر هاشمی ضمن ابلاغ سلام گرم ریاست محترم جمهوری به معظّم له، گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های آینده این وزارتخانه ارائه داد.

معظّم له نیز با مسألت توفیقات بیشتر برای ریاست‌جمهور و هیئت محترم دولت در خدمت به مردم، و نیز تقدیر و تشکّر فراوان از خدمات وزارت بهداشت در زمینه درمان و سلامت کشور فرمودند: کارهای مهمّی را که تا به حال در این وزارتخانه انجام داده‌اید موجب خرسندی و خوشحالی ما و مردم متدیّن و شریف ایران می‌باشد.امّیدوارم که کارهای شما ماندنی و پایدار بوده و همه در این راه خوبی که انتخاب کرده‌اید، یار و یاور شما باشند.

ایشان در ادامه با اشاره به شغل مهمّ پزشکی فرمودند: این شغل بسیار مقدّس و با اهمیت است که می‌شود گفت یکی از کارهای بسیار مهمّی که می‌توان در آن رضایت خداوند متعال و حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف را کسب کرد، همین کار مقدّس شماست.

معظم له با اشاره به نزدیکی روز پزشک بیان داشتند: حقیر این روز را به همه پزشکان متعهّد تبریک می‌گویم و برای موفقیت بیشتر این عزیزان در خدمت به مردم مخصوصاً ضعفا و محرومین دعا می‌کنم. همه ما مدیون خدمات آقایان پزشکان محترم هستیم و همگان باید قدردان این قشر عزیز و بزرگوار باشند.

آیت الله العظمی صافی در قسمت دیگری از بیانات خود، با اشاره به لزوم توجه به مسائل شرعی در بیمارستان‌ها افزودند: اکنون در بعض کشورهای غیرمسلمان در بیمارستان‌ها رعایت مسائل اخلاقی و حفظ حرمت انسان‌ها می‌شود، که سزاوار است که اطباء و پزشکان متعهّد ما مسائل شرعی و اخلاقی را بیش از پیش مورد توجّه قرار دهند و همه جا بخصوص در اتاق‌های عمل، احکام شرعی بروز و نمود داشته باشد. شما به آقایان محترم اطباء سفارش کنید که در ضمن خدمت بزرگی که انجام می‌دهند اهتمام بیشتری نسبت به مسائل شرعی داشته باشند.

معظم له در بخش دیگری از توصیه‌های خود به وزیر بهداشت ضمن ابراز نگرانی از شیوع روزافزون بیماری سرطان و اعتیاد در کشور فرمودند: حقیر از افزایش این دو بیماری شدیداً ناراحت هستم و امیدوارم با همّت شما هرچه سریع‌تر شاهد ریشه‌کن شدن آن باشیم. رفع این دو بیماری احتیاج به یک همّت بلند و برنامه‌ریزی بسیار دقیق و صحیح دارد که باید اطباء محترم در این راه قدم بگذارند و این دو مشکل بزرگ را از بین ببرند.

ایشان در قسمت پایانی سخنان خود ضمن تشکّر مجدّد از حاضرین در جلسه، مسئولان این وزارتخانه را به رسیدگی و خدمت بیشتر به بیمارانی که وضعیت مالی خوبی ندارند توصیه کرد و از خداوند متعال توفیقات بیشتر مسئولان این نهاد را خواستار شد.

جمعه / 30 مرداد / 1394