پنجشنبه: 1403/01/9
نسخه مناسب چاپSend by email
بازديد حضرت آيت الله العظمي صافي از كتابخانه مركزي آستان قدس رضوي

حضرت آیت الله العظمی صافی در روز یكشنبه30/5/1390 در بازدید از كتابخانه مركزی آستان قدس رضوی فرمودند: كتابخانه مركزی آستان قدس رضوی باعث افتخار همه مسلمانان جهان به خصوص شیعیان اهل بیت(ع) است.
معظم له پس از بازدید از بخش‌های مختلف كتابخانه مركزی آستان قدس رضوی نظیر تالار نفایس خطی، كتب خطی اهدایی مقام معظم رهبری، تالار محققان و بخش میكرو فیلم نسخ خطی اظهار داشتند: این آثار دارای اهمیت فروانی است و اگر این كتابخانه را به قیمت كل جهان بفروشند، ارزان فروخته‌اند.
ایشان خاطرنشان كردند: برای اینجانب توصیف احساسات معنوی و شوق و شعفی كه از زیارت این گنجینه بزرگ اسلامی میسر شد فراهم نیست و این كتابخانه برای همه مسلمانان جهان بخصوص شیعیان اهل بیت(ع) سبب افتخار است.
مرجع تقلید شیعیان جهان با بیان اینكه مواریث بسیارگران قیمت اسلامی كه هرگز برای آن‌ها با معیارهای مادی نمی‌توان قیمتی مشخص نمود در اینجا نگهداری می‌شود، افزودند: مواریث فرهنگی، علمی و دینی كتابخانه مركزی آستان قدس رضوی همه از اسباب تایید دین و از مصادر بزرگ و از اسناد دین و مذهب هستند كه در اینجا حفظ می‌شوند.
آستان قدس رضوی علاوه بر كتابخانه مركزی با 28 هزار و 800 متر مربع فضای فرهنگی مطالعاتی دارای 9 كتابخانه تخصصی، 41 كتابخانه وابسته در سراسر كشور و یك كتابخانه در خارج از كشور(هندوستان) و از جمله پیشگامان ایجاد و تجهیز كتابخانه‌ها و توسعه علم و فرهنگ در ایران اسلامی می‌باشد.

يكشنبه / 30 مرداد / 1390