جمعه: 1403/01/31
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی در رونمایی از آثار نفیس قرآنی : هنرنمایی‌های قرآنی قطعاً موجب رغبت بیشتر مردم به قرآن و رشد و تعالی انسان می‌شود

حضرت آیت‌الله العظمی صافی‌ گلپایگانی ظهر امروز در مراسم رونمایی از آثار نفیس قرآنی که در بیت این مرجع عالیقدر برگزار شد، اظهار فرمودند : حکاکی قرآن کریم بر روی طلا یک تفکر بزرگ بوده که نشان دهنده همت عالی خالقان این اثر است و در توصیف و جایگاه این اثر، زبانم ناتوان است.

معظم‌له فرمودند: امروز در جهان هستی همه امور وابسته به قرآن کریم است و اگر به قرآن کریم تمسک بجوییم به طور قطع در تمام فعالیت‌های خود موفق خواهیم بود و اگر دستمان از قرآن کریم کوتاه باشد، هیچ چیزی نخواهیم داشت و در هیچ فعالیتی موفق نخواهیم بود.

مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی با اشاره به اینکه اگر در امور الهی و قرائت قرآن کریم کوتاهی کنیم آخرتمان از بین می‌رود، فرمودند: در این صورت در هیچ مسیر و فعالیتی موفق عمل نخواهیم کرد.

معظم‌له در ادامه بیان داشتند: بزرگان دین اسلام درباره جایگاه اسلام و قرآن کریم سخنان بسیاری را بیان کرده‌اند اما زبان انسان از بیان آنها ناتوان است.

ایشان با اشاره به اینکه خلق این اثر افتخار بزرگی برای تولیدکنندگان این آثار با ارزش قرآنی است، فرمودند: این توفیق نصیب هر انسانی نمی‌شود، تولید اینگونه آثار سبب ترویج فرهنگ قرآنی و ترغیب بیشتر مردم برای روی آوردن به قرآن کریم می‌شود.

معظم‌له  خاطرنشان کردند: تعظیم هر چه بیشتر به قرآن کریم سبب رشد و تعالی انسان می‌شود و از سوی دیگر خیر دنیا و آخرت را برای انسان‌ها به همراه دارد.

شنبه / 28 شهريور / 1394