پنجشنبه: 1403/01/9
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در دیدار فرزند علّامه امینی :
مرحوم علّامه امینی، شیفته ولایت و عاشق امیرالمؤمنین علی علیه السلام بود

 

در آستانه عید الله الاکبر عید سعید غدیر خم، فرزند علّامه امینی صاحب کتاب گرانسنگ "الغدیر" و مسئول کتابخانه بزرگ امام  امیرالمؤمنین علیه السلام نجف اشرف با حضور در بیت مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله العالی با ایشان دیدار کرد.

در ابتدای این دیدار، حجة‌الاسلام آقای شیخ احمد امینی با ابراز مسرّت از ملاقات مرجع ولایی و شیفته اهل البیت علیهم السلام، گزارشی از چاپ و نشر کتب و آثار علّامه امینی و نیز فعالیت‌های کتابخانه و احداث دار التحقیقات در نجف اشرف ارائه کرد.

معظّم له نیز با تشکّر از ایشان، شخصیّت علّامه امینی را فردی شیفته ولایت دانسته و فرمودند: آن بزرگوار شیفته ولایت و عاشق امیرالمؤمنین علی علیه السلام بود و عمر شریف خود را در ترویج و نشر ولایت آن حضرت گذرانید.

از ویژگی‌های مرحوم علامه اخلاص بالای ایشان بود. واقعاً اخلاص ایشان در ترویج مکتب اهل البیت علیهم‌السلام مثال‌زدنی است. کارهایش، خواندنش، نوشتنش و سخن‌گفتنش برای خدا بود.

امتیاز دیگر ایشان تألیف کتاب ارزشمند الغدیر است که در راه تألیف آن زحمات فراوانی را متحمّل شدند و به حقّ مورد استفاده محقّقان و پژوهشگران است. باید طلاب محترم ایشان را در اخلاص، تحقیق و پژوهش و شیفتگی و جان‌نثاری برای مکتب اسلام الگو قرار دهند.

ایشان در ادامه با اشاره به سابقه رفاقت خود با علّامه افزودند: یک بار که قرار شد از کربلای معلّی به نجف اشرف بروم ایشان هم در آن سفر بودند. در بین راه به من فرمودند: بسیار دوست دارم کتاب «فتح الملك العَلیّ بِصِحَّةِ باب مَدینة العِلم عَلیّ» را حفظ داشته باشم چرا که کتابی بسیار پرمحتوا و عالی است ولی تاکنون موفّق نشده‌ام. حقیر وقتی جزئیاتی از کتاب را برای ایشان گفتم و این‌که از نظر رجالی بسیار مهمّ است، مرحوم علّامه با تعجّب پرسیدند شما مگر کتاب را دیده‌اید؟ عرض کردم: بله، این کتاب را قبلاً کامل و با دقّت خوانده‌ام. کتابی مهمّ از یکی از علمای بزرگ اهل سنّت است که مخصوصاً از نظر بحث رجالی بسیار اهمیت دارد.

بعد هم در ایران گفتم دقیقاً مثل همان چاپ مصر را به طبع رساندند و منتشر کردند. به طلّاب محترم و اساتید هم توصیه می‌کنم این کتاب را مطالعه و مباحثه کنند مخصوصاً مبانی رجالی مهمّی دارد.

معظّم له در خاتمه این دیدار، با اظهار خوشحالی از این ملاقات برای آن مرحوم از خداوند متعال طلب درجات عالیه و رضوان الهی مسألت نموده و توفیقات بیشتر فرزند ایشان در ادامه راه آن بزرگوار و نشر آثار ایشان را خواستار شدند.

 

سه شنبه / 31 شهريور / 1394