جمعه: 1403/01/10
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت الله العظمي صافي در ديدار مدير و معاونان شبكه قرآن سيما تأكيد فرمودند:
انتقال مفاهيم قرآن، بايد در اولويت برنامه‌سازي رسانه ملي باشد.

 مدیر و معاونان شبكه قرآن و معارف سیمای جمهوری اسلامی ایران، در مشهد با حضرت آیت الله العظمی صافی دیدار كردند.

در این دیدار حضرت آیت الله العظمی صافی ضمن تقدیر و تشكر از فعالیت‌های شبكه قرآن، این شبكه را از افتخارات نظام جمهوری اسلامی دانستند و فرمودند: امروز بحمدلله اقبال و توجهی كه به برنامه‌های این شبكه شده است نشان از گرایش كلی اجتماع و مردم اعم از پیر و جوان برای دریافت پیام‌های قرآن و اهل بیت علیهم السلام دارد.

معظم له با اشاره به این نكته كه زیبنده جامعه اسلامی نیست قرآن در مهجوریت باشد، فرمودند: وظیفه همه ما این است كه مفاهیم قرآنی را برای مردم با بیانی روان بازگو نماییم تا قرآن از مهجوریتی كه در جامعه دارد، خارج شود.

ایشان قلوب جوانان امروز را تشنه دریافت معارف قرآن دانستند و فرمودند: امروز باید تمام تلاش برنامه‌سازان در تلویزیون و به خصوص در شبكه قرآن سیما به ساخت برنامه‌هایی متمركز شود كه مفاهیم قرآن را به شكل‌های گوناگون اعم از برگزاری مسابقات یا جلسات پرسش وپاسخ با بهره‌گیری از برترین كارشناسان به جوانان انتقال دهند و این برنامه باید در اولویت برنامه‌‌سازی رسانه ملی باشد، تا این قشر آینده‌ساز، جامعه را بر اساس قرآن و با بهره‌گیری از این كتاب انسان‌ساز اداره و هدایت نماید.

معظم له در بخش دیگری از سخنان خود توجه به دعا و مفاهیم عالیه ادعیه‌های رسیده از ائمه معصومین سلام الله علیهم را در ساخت برنامه‌ها خواستار شدند و فرمودند: امروز شیعیان، غنی‌ترین مردم هستند و با وجود این همه دعا و كلمات گهربار ائمه علیهم السلام كه در جامعه فراگیر شده است، می‌توانند بسیاری از مشكلات اجتماع را رفع نمایند.

این مرجع تقلید توجه به مضامین عالیه در دعای مكارم الاخلاق را راهگشای مشكلات دانستند و فرمودند: اگر فهم و عمل به دعای مكارم الاخلاق با این همه عبارات زیبا و دستورات دینی، در جامعه فراگیر می‌شد، دیگر اعتیاد و فسادهای اخلاقی معنایی نداشت.

آیت الله العظمی صافی توجه به كلام ائمه را در تفسیر آیات قرآن لازم دانستند و فرمودند: كلام خدا با بیان ائمه تفسیر می‌شود و بهره‌گیری از هر راهی غیر از راه و روش ائمه در تفسیر قرآن باطل و موجب گمراهی است.

ایشان در پایان سخنان خود اجرای طرح بزرگ قرآنی تابستان امسال را در شبكه قرآن سیما، مثبت ارزیابی كردند و از تلاش‌ها و فعالیت‌های مدیر این شبكه و همكاران وی در راه نشر معارف قرآن و اهل بیت علیهم السلام تقدیر نمودند.

در ابتدای این دیدار آقای دكتر ساری مدیر شبكه قرآن و معارف سیما گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته در شبكه قرآن را به محضر معظم له ارائه كردند. 

دوشنبه / 1 مرداد / 1386