جمعه: 1403/01/10
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آیت الله العظمی صافی:
نشانه‌ جامعه‌ زنده‌ اسلامی رسیدگی مسئولان و مردم به ضعیفان است./ در شرایط اقتصادی فعلی جامعه وظیفه‌ی متمکّنین بسیار سنگین است.

امروز چهارشنبه 8م مهرماه 1394 ریاست کمیته امداد امام خمینی (ره)‌ جناب آقای مهندس فتاح به همراه هیئت امنای این مرکز با حضور در بیت مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مد ظله العالی با معظم له دیدار کردند.

در ابتدای این دیدار آقای فتاح گزارشی از فعالیت‌های گذشته و برنامه‌های آینده‌ی این مرکز ارائه داد.

معظم له نیز با تقدیر و تشکر فراوان از دست اندرکاران کمیته‌ی امداد فرمودند‌: الحمدلله گزارشی که ارائه دادید مایه‌ی خوشحالی شد. مطمئن باشید که برنامه‌های خوبی که دارید،‌همه مورد عنایت حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف است و اول کسی که از رسیدگی شما به ضعفا و محرومان خوشحال می‌شود، آن حضرت می‌باشد.

ایشان در قسمت دیگری از بیانات خود با اشاره به تعالیم دین مبین اسلام راجع به رسیدگی به فقرا بیان داشتند: هرجامعه‌ای که مردم و مسئولان آن علاقمند به رسیدگی به ضعفا و بیچارگان باشند، دارای حیات واقعی است. اصلاً نشانه‌ی جامعه‌ی زنده‌ی اسلامی این است که مردم آن به فکر محرومان و فقرا باشند.

مرجع عالیقدر در ادامه ضمن اشاره به مشکلات اقتصادی و بیکاری در جامعه افزودند:‌ متاسفانه کمبودهایی در جامعه وجود دارد که انسان را ناراحت می‌کند. این که انسان می‌بیند در جامعه‌ی اسلامی برخی جوانان بیکار و گروهی دیگر دچار اعتیاد شده‌اند، واقعاً تأسف‌آور است. در این وضعیت وظیفه‌ی کسانی که توانایی دارند، بسیار سنگین است. اینها باید با اهتمام جدی وارد شوند و بدانند که اگر کوتاهی کنند، واقعا پیش خدا مسئولند.

معظم له در بخش دیگری از توصیه‌های خود به هیئت‌ امنای کمیته‌ی امداد فرمودند: الحمدلله کمیته‌ی امداد امام خمینی(ره) از بدو تأسیس با نیت و اهداف خیر موفق عمل کرده است و امیدوارم که با اندیشه‌ی پاک و خلوصی که شما دارید این موفقیت مضاعف شود و بتوانید برای اقشار ضعیف و مردم محروم یاور خوبی باشید.

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در پایان این دیدار با تبریک عید سعید غدیر خم بهترین هدیه و عیدی این روز بزرگ را جلب عنایت حضرت حجت علیه السلام دانسته و فرمودند:‌ وقتی به یک نفر کمک می‌کنید و دل او را شاد می‌سازید بدانید قلب مقدس آن حضرت را شاد کرده‌اید و این بزرگترین نعمت، توفیق و هدیه است. انشاء‌الله روز به روز بر توفیقات شما عزیزان افزوده شود.

چهارشنبه / 8 مهر / 1394