پنجشنبه: 1403/02/6
نسخه مناسب چاپSend by email
بایدها و نبایدهای دریافت و مصرف مالیات در کلام آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله الوارف

 
رییس کلّ سازمان امور مالیاتی کشور و هیأت همراه با حضور در بیت مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله العالی با ایشان دیدار کرد.
در ابتدای دیدار، آقای عسکری رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور، ضمن ارائه گزارش مفصّلی از اقدامات صورت گرفته در این سازمان، بر بهره‌گیری از توصیه‌های ارزشمند معظم‌له در برنامه‌ها و فعالیت‌های این سازمان تأکید کرد.
معظّم له نیز با تقدیر و تشکر از ایشان و همکارانشان، ضمن اشاره به اهمیت مسأله مالیات فرمودند: در ابتدای انقلاب، یک وقتی صحبت از این بود که آیا شرعاً می‌شود از مردم مالیات گرفت یا نه؟ گفتیم: بله، شرعاً می‌َشود و مردم هم با ملاحظاتی که خواهم گفت برای این کار آماده و حاضرند. مسأله مالیات و تأمین بخشی از هزینه‌های حفظ نظام اسلامی و رفاه جامعه، از مسائل مهمّی است که مردم شریف ما هم به آن واقف هستند.
ایشان در ادامه، با تأکید بر این‌که در اداره امور اقتصادی و مالی نظام اسلامی، اتّکاء به زور و سخت‌گیری، کارساز نیست افزودند: در نظام مقدّس اسلامی بیشتر این مسائل با احساس تکلیف شرعی و وجدان و تعهّد اسلامی ملّت ارتباط دارد که باید اعتماد مردم را جلب و تقویت نمود و افراد جامعه را متوجه این موضوع کرد که پرداخت مالیات در راه حفظ نظام و آسایش جامعه و آبرو و عزّت و سربلندی اسلام در رأس خیرات است و انفاق در این راه، انفاق در راه خداست.
معظّم له در قسمت دیگری از توصیه‌های خود به مسئولان مالیات کشور فرمودند: اگر مردم ما ببینند مالیاتی که پرداخت می‌کنند در راهی غیر از آنچه خیر و مصلحت دینی و رفاهی آنهاست خرج می‌شود، اعتمادشان به دستگاه مالیاتی سلب می‌شود. اگر مردم شریف ما ببینند دریافت مالیات بر اساس حقایق و واقعیت‌ها است و مصرف آن نیز به درستی انجام شود و از مصرف در محلّ‌های اضافی و نیز اسراف و تبذیر و خلاف شرع پرهیز می‌شود، خودشان به پرداخت آن رغبت می‌کنند. برنامه ریزی هایی که می کنید هدف اصلی شما کمک به محرومان باشد و اینکه نسبت به اقشار مستضعف جامعه طوری عمل شود که به آنها فشار نیاید.
آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در پایان این دیدار توفیق خدمتگزاری به ملّت شریف ایران بخصوص محرومان جامعه را از خداوند متعال برای حاضران در جلسه مسألت نمودند.

 

لینک مرتبط : گزارش تصویری : دیدار آقای دکتر علی عسگری، ریاست سازمان امور مالیاتی کشور با حضرت آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی

چهارشنبه / 22 مهر / 1394