چهارشنبه: 1403/02/5
نسخه مناسب چاپSend by email
توصيه‌هاي حضرت آيت الله العظمي صافي به صدا و سيما و مخاطبان آن

 

بسمه تعالی
مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی‌دامت‌تأییداته
سلام علیكم؛
همان‌گونه كه مستحضرید یكی از مهم‌ترین عناصر تبلیغی در جامعه، رسانه مخصوصاً تلویزیون می‌باشد. تأثیری كه این رسانه‌ی بسیار مهم در فرهنگ‌سازی و شكل‌دادن جامعه و اخلاق آن دارد، انكارناپذیر است. به همین خاطر، تمامی رسانه‌های ضد اسلامی؛ اعم از صوتی و تصویری بخصوص شبكه‌های ماهواره‌‌ای كمر همت بسته‌اند تا از طریق امواج، فرهنگ و غیرت اسلامی را مورد هجمه قرار دهند.
صدا و سیمای محترم جمهوری اسلامی ایران هم كه باید در مقابل این همه هجمه فرهنگی تمام قوای خود را بسیج نماید و به مقابله، و بلكه بالاتر هجوم فرهنگی بر آنان اقدام نماید - با همه تلاشی كه در این راستا داشته است-، در این جهاد فرهنگی دچار آسیب‌هایی شده است، ‌از جمله پخش سریال‌های خارجی با هنرپیشه‌هایی بی‌حجاب و داستان‌هایی عشقی، استفاده از زن‌های با آرایش جهت اجرای برنامه‌های زنده، پخش تصاویر ورزشی بانوان، پخش تصاویر كشتی مردان، پخش موسیقی‌های زننده و استفاده از آلات طرب و ده‌ها برنامه خلاف شرع دیگر ...
ما جمعی از دوستداران مكتب عزیز اسلام، از شما مرجع عالیقدر كه همیشه توصیه‌هایتان راهگشای امور مؤمنین بوده است تقاضا داریم وظیفه صدا و سیما و نیز وظیفه ما - مخاطبان این رسانه- را نسبت به بی‌اعتنایی باحكام شرعی در آن بیان فرمایید. خداوند سایه شما را مستدام بدارد.
با احترام
بسم الله الرحمن الرحیم
علیكم السلام و رحمة الله
از توجّه و احساس وظیفه شما نسبت به مسائل شرعی و احكام الهی تقدیر و تشكر می‌شود. اینجانب كراراً هر جا كه احساس وظیفه نموده‌ام تذكّر داده‌ام و بعداً هم انشاءالله به وظیفه خود عمل می‌نمایم.
به مسئولین محترم صدا وسیما توصیه می‌كنم آنچه در چهارچوب تعالیم اسلامی موجب تقویت معرفت دینی و آگاهى افراد به ‌جریان‌هاى سیاسى و دام‌هاى ابلیسى و انحرافى دشمنان اسلام باشد و سبب شناخت بیشتر انسان نسبت به دین و زندگى سالم می‌گردد و حس استقلال اسلامى و فروتن‌نبودن در برابر كفار و مستكبرین را تقویت می‌نماید، حاكم نمایند و از بخش‌هائى كه متضمن غنا و ساز و آواز و استعمال آلات طرب و مناظر مهیج باشد اجتناب كنند.
مسئولین محترم چنین رسانه‌ای، وظیفه خطیری بر عهده دارند و لازم است با حضرات علمایی كه از شرع مقدس و حلال و حرام الهی آگاهند، پیوسته در ارتباط باشند و از نظرات خیرخواهانه و دلسوزانه آنها تبعیت و استفاده نمایند.
و اما مؤمنین و كسانی كه مخاطب این رسانه‌ها هستند در اینگونه موارد و در جاهای دیگركه احكام الهی مورد تعدّی قرار می‌گیرد، نسبت به سهم خود وظیفه دارند كه به هر وسیله‌ی‌ ‌ممكن امر به معروف و نهی از منكر نمایند تا به حول و قوه الهی گناهان و منكرات در جامعه اسلامی از بین برود.
خداوند همگان را در انجام وظایف دینی بخصوص امربمعروف و نهی از منكر موفق و سربلند بدارد.
29 رجب المرجب 1432
لطف الله صافی
 

 

شنبه / 11 تير / 1390